Vietnam, Puk Quoc

Asia » Vietnam » Mekong River Delta » Kien Giang » Phu Quoc Island
January 13th 2011
Published: January 13th 2011

Hei igjen

Da har vi kommet oss over til Vietnam og nærmere bestemt Øya Puh Quoc.

Reisen hit var en hektisk opplevelse.

Begynte med avreise fra Hotellet kl. 05:30 for å ha tid nok til innsjekk, emigration og sikkerhetskontroll på flyplassen i Bangkok. Der tar ting tid så man må minst beregne to timer før avgang.

Kom oss på flyet til Saigon uten problemer, rakk til og med frokost på flyplassen. Landet i Saigon 20 minutter forsinket.. da startet det virkelige stresset!! Neste fly går videre om kun en time.
Først måtte vi stå passkontroll kø, deretter vente på bagasjen. Det er en fordel å stå ved riktig belte når man venter på baggasjen - om ikke må man vente leeenge. Fant til slutt bagasjen vår. Da var det nok en kontroll av bagasjen før vi kom ut i ankomsthallen. Vi kunne da konstantere at innenriksterminalen var i en annen bygning grrr%&#%%###...

Vi kastet bagasjen på ei tralle og tok beina fatt. Etter å ha tilbakelagt halve strekningen kom det en tulling av en flyplass ansatt etter oss for å fortelle at vi måtte bytte bagasjetralle. Det var en type traller for utenriks og en for innenriks.. Ja det burde vi kanskje ha skjønt??

Vi fortsetter da ferden videre med den nye trallen, inn i avgangshallen og leiter febrilsk etter riktig innsjekkingsskranke. Finner den og der er det som dere sikkert skjønner laaaaaaaaaaaaang kø!! Men da kommer en engel i blått med et skilt hvor hun søker passasjerer til flyet vi skulle med. Hun geleidet oss rett bort til skranken så vi får sjekket inn!
Får boardingpass og tar beina fatt igjen, bort en gang, rundt et hjørne, opp en trapp og vips møtte vi på en ny kø - sikkerhetssjekk! Her gikk det rimelig raskt og vi tar beina fatt igjen! Kommer til gaten og der står det et par Vietnam Air ansatte å venter på de to siste passasjerene 😊

Etter en time kom vi frem til målet Puh Quoc. Hotellet er meget bra, vi bor i en bungalow helt ned til stranda.

Var en tur borti Centrum i kveld for å spise middag. Når vi først er ute på loffen må man jo spise den lokale maten - eller kanskje ikke😊 Det ble pizza og øl m/isbiter - ja du leste riktig, isbiter!

16th January 2011

Haha, tar de ekstra for isbiter i ølet eller?

Tot: 0.163s; Tpl: 0.017s; cc: 10; qc: 61; dbt: 0.0721s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb