Bukhara: historie, sfeer en geldperikelen

Asia » Uzbekistan » Bukhara
October 2nd 2013
Published: October 3rd 2013

Wie Bukhara heeft gesticht is niet duidelijk en er gaan vele wilde verhalen de ronde. De stad bloeide op in de 5e en 6e eeuw v. Chr doordat vele wegen op de zijderoute er bijeen kwamen en het een pelgrimsoord werd voor aanbidders van een Iraanse godin. Toen de Mongoolse strijder Ghengis Khan de stad veroverde in de 13e eeuw werden veel gebouwen met de grond gelijk gemaakt, mensen en kinderen vermo... Read Full Entry

Photos are below

Robbert met de minaretRobbert met de minaret
Robbert met de minaret

Helaas kon je er nu niet op

4th October 2013

Mooie foto 's, die Ark is ook wel heel bijzonder. Hopelijk is het geld wisselen nog gelukt. Het is dus nog echt zomer, of is het daar deze tijd van het jaar altijd zo warm?? Hier is het 22 graden, erg benauwd en we hebben eindelijk weer eens regen gehad, een onweersbui om een uur of 5 vanochtend. Iedereen was denk ik gelijk wakker. Fijne dagen nog
5th October 2013

Mooi!
Genoten van de foto's. Het zijn allemaal schitterende gebouwen, met mijn favoriete kleurtjes. Het ziet er overal ook superschoon uit. Ik had een hele andere voorstelling van Oezbekistan. Jullie hotel moet ook een verademing zijn na het tentjesgedoe. Geniet nog met volle teugen van jullie laatste weekend daar. Zie jullie maandag. Groetjes, LIn

Tot: 0.069s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 21; dbt: 0.0427s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb