Severni Thajsko

February 11th 2009
Published: February 17th 2009

Chiang MaiChiang MaiChiang Mai

uzasne klidna atmosfera! Buddhisticka vyzdoba sice je ponekud kycovita, ale takovy Buddha pod vysokym stromem ... klidek, pohoda ...

Opiova pole, Zlaty trojuhelnik, hory, dzungle, sloni a Laos s Barmou nadohled. Tak tohle vse je severni Thajsko. Z Bangkoku na sever jsme se vydaly 30.ledna vecer nocnim vlakem a posledniho ledna jsme byly v chladnem ranu v podhorskem meste Chiang Mai

Chiang Mai
Vlak byl sice ponekud drazsi, ale spaly jsme jak dreva a ja od letnich prazdnin mela jednu z mala noci, kdy jsem spala bez prestavky. V Chiang Maii, meste pod horami s nadhernymi trhy, mnoha moznostmi pro sportovni vyziti Misi uz z Bangkoku zamluvila ubytovani v batuzkarskem hostelu, coz se ukazalo jako vynikajici volba, pac jsme potkaly zajimave lidi, spaly za par penez a moc dobre se i najedly - zkratka nechtelo se nam odsud.
Prvni den jsme si prosly cele mesto, ktere disponuje tremi sty waty, nektere dokonce z teakoveho dreva, ktere je v teto oblasti fenomenem. Pozjistovaly jsme si take cenu vyletu a nabizenych masaznich a kucharskych kurzu. Dalsi den jsme vyrazily na motorecce do hor,kde bylo stale krasne a teplo, ale uz dychatelno s krasnym vyhledem do udoli a celou oblast Chiang Maie. Poutnim mistem nad CH.M. je Doi Suthep (neco jako nas Karlstejn), kde byla sice neuveritelna masa Thajcu, ale atmosfera opraveneho watu,
pres horypres horypres hory

Cesta z Bangkoku do Chiang Maie je dlouha priblizne 800km. Vede pres hory ve strednim Thajsku a misty jede vlak aj 20km/hod. ... my to prospaly, takze pohoda ...
vonnych svicek byla uzasna ... 14km sjezd do udoli na motorecce a pak nasledny prujezd levostrannym asijskym provozem byl proste zazitkem ... vse ale dobre dopadlo a motorecku jsme v poradku vratily. Byla nedele a zacinal vikendovy odpoledni trh v ulicich ... proste nadhera a my jen litovaly, ze uz nejedeme domu, protoze s bagly obtezkanymi suvenyry bychom opravdu po Asii vlacet nechtely.
Dalsi den byl ve znameni vyletu, ja se vydala za horskymi kmeny a Misi na jednodenni kurz thajskeho vareni. Navstivila jsem nekolik kmenu (viz fotky), farmu s orchidejemi a videla tak pravy thajsky venkov. Misi byla take uspesna a naucila se leccos, lec zapomnela na pokoji fotak, takze z bio farmy na jihu Ch.M. nemame jedinou fotku. Pobyt v Ch.M. jsme zakoncily Traditional Massage ... uzasna zalezitost! Kdyz mistni maserky videly Misi, jen rikali "ooooooo, long, long" a nemohly se vinadivat na jeji nohy :o)))!
No a pak jsme se konecne vydaly na sever, k Mekongu prejit do Laosu. Jely jsme minivanem s nekolika Australany a dvema Zidovkami (no comment, vse popisi v kapitole o Mekongu). Hranicni prechod do Laosu se jmenuje Chiang Khong a my tam dorazily uz po setmeni. Mekong jsme jen tusily a v
Chiang MaiChiang MaiChiang Mai

V Chiang Mai je vice nez 200 watu. Kazdy je jiny a po zkusenosti z Laosu maji i uzasne klidnou atmosferu.
ospalem mestecku s jednou ulici a miliardou komaru jsme se vydaly hledat postele. Seznamily jsme se tak s Davidem z Irska a Henningem z Nemecka. Koupily lodni listky na rano na dvoudenni plavbu do Luang Prabang a spokojene usnuly od Laosu nadohled.

Chiang MaiChiang Mai
Chiang Mai

Ubytovane jsme byly v GH s moc prijemnou cestovatelskou atmosferou a ani kuchyne nebyla spatna a to cele za 50Kc na osobu a noc ;o)
Doi SuthepDoi Suthep
Doi Suthep

poutni misto nad Chiag Maii s nadhernym vyhledem. Motorecku jsme trapily 14 km do vrchu, kde byla trochu snesitelnejsi teplota a celkem hezky wat.
PozehnaniPozehnani
Pozehnani

Thajci naslouchaji mnichum. Hosti je a kupuji jim dary. V ulicich jsou k dostani dokonce oranzove 20l kyble se vsim potrebnym, od hygieny po jidlo, to cele zabalene - staci jen koupit, predat mnichovi a hrichy odpusteny ;o)
mnichmnich
mnich

Ovsem ani mnichum se pokrok nevyhyba. Dokonce i Pol Pot (jak jsem se dnes docetla) byl kdysy mnich ...
Paraplata ...Paraplata ...
Paraplata ...

krasna vec! U Chiang Maie je rucne vyrabi, presto nejlevnejsi maji v Bangkoku. Uz se tesim jak se jedno bude vyjimat na pude na Sporilove.
Globalizacni salyGlobalizacni saly
Globalizacni saly

... vsude stejne a presto jine ... nepreberne mnozstvi barev!
Sunday MarketSunday Market
Sunday Market

... uzasna nedelni kratochvile, mnozstvi veci ... asi nejhezcich, co jsme tady v povodi Mekongu videly
rucni papirrucni papir
rucni papir

rucni papir s krasnymi maluvkami, jak jsme po zakoupeni zjistily, se vyrabi ze slonnich hovinek :o(
DlouhokrciDlouhokrci
Dlouhokrci

nejznamejsim kmenem zijicim na hranicich Thajska a Myanmaru je kmen Karen, jehoz zeny nosi nekolikakilove zavazi na krku, borti se jim tak zabra a jejich krk tak pusobi dlouhy.
Co delat, kdyz neni co delat?Co delat, kdyz neni co delat?
Co delat, kdyz neni co delat?

... pohoda pracovniho dne, to je to, co me tady vytaci, oni proste nepracuji! Kazdopadne kouknete na dite, jako u nas doma: nejlepsi je to u dedecka! (teda doufam, ze je to dedecek)
Jeskynni vyzdobaJeskynni vyzdoba
Jeskynni vyzdoba

V JV Asii je velke mnozstvi jeskyni, jez vytvari zdejsi krasova cinnost. Mnoho jeskyni tak slouzi jako chramy
Vodni buvolyVodni buvoly
Vodni buvoly

... ty se stali nasimi milacky! Jsou vsude, kde je jen trochu vody. Kdyz jsou ususeni jsou krasne chlupati a ve vode se rochni jedna basen! Az jednou budu vzpominat na Mekong, vodni buvol bude asi prvni na co vzpomenu. Mistni lide si jich nalezite vazi ...
OrchidejeOrchideje
Orchideje

... i tem se nebyvale dobre dari na severu Thajska. Pestuji je ne velkych farmach.
Centrum Chiang MaieCentrum Chiang Maie
Centrum Chiang Maie

stejne jako u Ayuthayi je mesto obehnano vodnimi kanaly. Jak vidno - nejaka ta fontanka neuskodi ;o)
Ranni pohodaRanni pohoda
Ranni pohoda

tuk-tukaci to je high level, takze neustale v pohode! ... trochu mi uz lezou na nervy :o(

Tot: 0.081s; Tpl: 0.012s; cc: 10; qc: 27; dbt: 0.0451s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb