Bridge over the River Kwai...

COMING SOON HOUSE ADVERTISING ads_leader
Thailand's flag
Asia » Thailand » Western Thailand » Kanchanaburi
December 31st 2007
Saved: November 19th 2016

zonsondergang, gezien vanaf onze "hotelboot"zonsondergang, gezien vanaf onze "hotelboot"zonsondergang, gezien vanaf onze "hotelboot"

Sonnenuntergang vom Hausboot aus
De 22ste december vertrokken we naar Kanchanaburi. De stad die vooral bekend is vanwege de brug over de Kwai rivier die tijdens de Tweede Wereldoorlog door krijgsgevangenen (waaronder ook Nederlanders) werd gebouwd.
De bus die ons naar Kanchanaburi was heel anders dan de bussen die we van India kennen: groot, veel beenruimte een Airco op -10 graden en eigenlijk gewoonweg superdelux! Na twee uurtjes kou lijden bereikten we onze bestemming. We vonden een mooi hotel: we slipen op een soort woonboot op de rivier voor minder dan 8 euro per nacht! 's Middags hebben we een bezoek gebracht aan het Railway museum met info over de brug en over de ermbarmelijk omstandigheden waaronder de krijgsgevangenen (uit Nederland, Australie, Engeland en VS) moesten werken. Vervolgens zijn we naar de nabijgelegen oorlogsbergraafplaats. Erg indrukwekkend!
Op 23 decemer huurden we een scooter om de stad en ongeving te gaan verkennen. We hebben veel gezien en eindigden uiteindelijk natuurlijk bij de beroemde brug.
De volgende dag wilden we eigenlijk naar de Tiger Temple gaan, die onder meer bekend is geworden door Animal Planet / Discovery Channel. We besloten uiteindelijk om de Tiger Temple over te slaan: we hoorden dat het erg toeristisch was en je twee minuten kreeg om een foto te maken met de tijger. Daar betaal je dan wel 10 euro voor wat voor ons low-budget-reizigers relatief veel is. In plaats van een bezoek aan de tijgertempel gingen we een stukje wandelen en genieten van het mooie weer.
De 24ste wordt in Duitsland kerst gevierd. Een kerstgevoel hadden we echter helemaal niet: er stond her en der een kerstboom, maar dat was dan ook het enige dat ons herinnerde aan het feit dat het december en kerst is. Danielle kreeg een doos heerlijke Tom Tam koekjes cadeau van Kai. De koekjes kennen we uit Nieuw Zeeland en Australie. Een heerlijk kerstdessert...mmmmm!

Denn 22 Dez. gings nach Kanchanaburi. Die Stad ist bekannt wegen "Die Brucke uber den Kwai" die im 2 Weltkrieg gebaut wurde. Unter anderem auch von Niederlandischen Kriegsgefangenen.
Der Bus der uns nach Kanchanaburi brachte war doch anders als die Busse in Indien: gross, viel mehr Beinfreiheit und Airco die auf -10C stand, eigentlich super luxurios. Nach 2 Std. leiden in der eiseskalte erreichten wir unser Ziel. Wir fanden ein schones Hotel am Fluss gelegen auf einem Hausboot fur weniger dann 8 Euro pro Nacht. Mittags besuchten wir das Railway Museum
chinese begraafplaatschinese begraafplaatschinese begraafplaats

Chinesicher Friedhof
wo wir nach lesen konnten unter welchen erbarmlichen umstanden die Kriegsgefangenen Arbeiten musten. Drunter sassen u.a. Australier, Niederlander, Englander und Amerikaner. Fur die 415KM lange strecke durch das dickig des Jungels musten tausende Menschen sterben...
Den 23. mieteten wir uns ein Scooter und machten die gegend unsicher. Wir haben viele Tempel erkundet und endeten an der Brucke am Kwai.
Am nachsten Tag wollten wir eigentlich zu dem Tieger Tempel gehen, der bekannt geworden ist durch Animal Planet / Discovery Channel wo Monche Tiger halten. Man darf selbst die Tiger streicheln und neber ihnen sitzen und ein Foto machen. Bizar... Wir gingen nicht weil wir horten das es sehr touristisch sein soll und das man nur 2 min. zeit bekommt mit dem Tieger. Unter anderem horten wir auch das die Tiger evt. unter drogen stehen sollen so das sie nicht gefahrlich werden konnen fur Menschen. Und da wir schon schlechte erfahrungen gemacht hatten mit Elefanten in Nepal hielten wir es fur das beste es nicht zu tun. der Tiere zuliebe.
Statt desen gingen wir einbischen wandern und genosen vom schonen Wetter.
Am 24 wird Weihnachten gefeiert in Europa, hier auch. Aber ohne Familie und freunde, es ist doch anders.
Nur der
dit is geen auto!dit is geen auto!dit is geen auto!

Das ist kein Auto!!!!!!
Weihnachsbaum der bei uns im Hotel stand erinnerte uns daran das es Weihnachten ist.
Kai schenckte Danielle eine Dose mit Tim Tam Schoko Kecksen (die as ich immer in Neuseeland und kommen auch dort her.) Danielle kannte sie auch aus Australien. Mmmmmmhhhhhh

COMING SOON HOUSE ADVERTISING ads_leader_blog_bottom

en dit is ook geen auto en dit is ook geen auto
en dit is ook geen auto

Und das ist auch kein Auto...!
koningkoning
koning

overal in Thailand kom je deze en soortgelijke afbeeldingen tegen. De liefde voor het koningshuis is hier enorm! Uberall in Thailand kommt man solchen Fotos entgegen. Die liebe zum Konigshaus ist hier doch recht gross.
kerst dessertkerst dessert
kerst dessert

Weihnachts Nachtisch

Comments only available on published blogs

Tot: 0.171s; Tpl: 0.016s; cc: 20; qc: 96; dbt: 0.0977s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb