En dag med long tail boat

Thailand's flag
Asia » Thailand » South-West Thailand » Railay
January 26th 2009
Published: January 26th 2009

I dag skulle vi på tur med Ban Jut i hans longtailbåd. Vi fik madpakker med fra cafeen i en termokasse. Vi skulle afsted kl. 9, så vi havde lidt småtravlt i morges, men vi nåede det næsten.
Det var brandvarmt allerede fra starten også fordi solen endnu stod så lavt på himmelen, at taget på båden ikke gav nok skygge. Det var derfor dejligt at komme ud og blive kølet af ved Pra Nang beach, hvor vi gjorde første stop efter ca. 45 min. Der var en snor bundet om en klippe, som vi havde lidt sjov med. Efter ca. ½ time var vi klar til at skulle videre. Vi sejlede forbi et luksushotel, hvor Ben Juts søn arbejder, da han lige skulle aflevere noget til ham, hvilket skete, mens vi sejlede.
Næste stop var Boda island, hvor vi sejlede ind i en lille bugt, men en tynd stribe sand og høje klipper til begge sider. Der var en del gul og sort stribede fisk i vandet og svømmede man lidt ud, var der også nogle andre fisk. Vi badede, svømmede og snorklede længe, før vi satte os op i båden og spiste frokost. Det var faktisk rigtig hyggeligt at sidde der og spise. Imens vi badede og spiste, brugte Banyot tiden til at rense bunden af hans båd for alger mm.
Vi sejlede videre til Chicken island, hvor der var en rigtig dejlig lang hvid sandstrand. Der var ved at være lavvande, så der var en sandbanke i vandet, så man kunne gå over til en anden ø også. Vi havde ca. 1 time der, inden vi pga. tidevandet skulle videre. Vi fandt et sted i skyggen til Thomas, mens børnene og Mona stort set var i vandet hele tiden.
Vi sejlede om på den anden side af øen, hvor der var fisk i tusindvis. Vi smed først lidt vandmelon i vandet fra båden, men det varede ikke længe, før børnene og Mona hoppede i vandet fra båden. Børnene have dog redningsvest på, da vi var så langt ude, at ingen kunne bunde. Det var næsten lidt uhyggeligt at være i vandet med alle de fisk, da de var overalt. Der var også et par gange, hvor de smagte på os, det var egentlig ikke fordi det gjorde ondt, men vi blev alligevel lidt forskrækkede, når de lige nappede os. Vi forsøgte uden held at fange en af fiskene i vores spand, men de var selvfølgelig alt for hurtige. Da vi var trætte af at svømme med fiskene fortsatte vi videre. Vi blev enige om at tage en tur til Railay beach. Her kunne vi nå at være ca. ½ time, før vi igen skulle vende næsen hjemad mod Krabi. Der var dog stegende hedt og vi var også ved at være mættede af at bade, så det var rart at komme ud hvor det luftede lidt igen.
Det har været rigtig rart at have sin egen båd i dag, og helt selv bestemme, hvor længe vi ville være de forskellige steder. Der var heller ikke samme mylder af mennesker ud og ind af båden og 25 andre både, der lagde til de samme steder. Han var rigtig god til at finde nogle steder, hvor der ikke var alt for mange mennesker. Vi har bestemt heller ikke savnet guiden fra den anden tur og hans dommerfløjte!
Vi var tilbage på cafeen kl. 17.10 og blev enige om at få bestilt noget mad, så vi kunne komme hjem og bade samt få en rolig aften, hvor børnene kunne komme tidligt i seng.
I morgen skal vi afsted på endnu en heldagstur. Denne gang på kanotur i mangroven. Vi bliver hentet ved cafeen allerede kl. 8, så det er endnu før end i dag. Vi har gået og ventet på, om der ikke var en anden børnefamilie, der ville med på turen, men det var der desværre ikke. I morgen er sidste dag, vi ville afsted, da onsdagen skal bruges til at få pakket mm. Vi skal dog ikke alene afsted på tur i morgen, da der er 4 voksne danskere, der skal med også, så kan børnene i det mindste snakke med dem.

Tot: 0.166s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 56; dbt: 0.1025s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb