Phuket

Asia » Thailand » South-West Thailand » Phuket
November 18th 2008
Published: December 12th 2008

Phuket PalacePhuket PalacePhuket Palace

Vores foerste store laekre hotel paa vores tur
Vi tog en bus til Krabi i Sydthailand, turen varede 13 timer. Vi overnattede kun to nætter i Krabi, eftersom at der absolut intet er at overleve og eller lave i Krabi. I stedet besluttede vi os for at tage bussen videre til Phuket, hvor vi tog til den mest turistede og dyre strand af alle på ø’en, nemlig Patong. Heldigvis havde vi fundet hjemmesiden, latestayes.com hvor mange kan finde dyre hoteller sat meget ned. Vi kunne derfor booke os ind på et firstjernet hotel for en tredjedel af den originale pris. Her overnattede vi 3 nætter. Patong minder om en dyr udgave af Bangkok. Her er overdrevet mange turister og alle priserne er 50% højere.
Den 24 tog vi en taxa 15 km længere sydpå, til en mere fredelig strand, Kata Beach. Her er en noget mere afslappet stemning. Her fandt vi også et rigtig lækkert hotel der var sat hele 75% ned. Vi mødes med Jacob Mortensen fra Fanø, som havde været så venlig at tage min computer med herned. Vi blev kun her i 2dage, hvorefter vi tog en båd videre til mine elskede Phi Phi Øer.

Tot: 0.047s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0282s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb