På elefantryg

Thailand's flag
Asia » Thailand » South-West Thailand » Krabi
January 21st 2009
Published: January 21st 2009

I dag sov Anna helt til kl. 6.30 og Anton til kl. 7, så Tip fik også lov til at sove lidt længere. Henrik var oppe, så han og Anna gik i gang med at bage franskbrød.
Børnene har en del pligter, de skal klare om morgenen. Der skal fodres fisk, luftes hunde og de skal også have mad. Det går de meget op i, og er stolte over at skulle klare de ting.
Vi blev hentet kl. 8.30 ved cafeen. Henrik tog med ud til elefanterne, men han ville ikke med ud at ride på dem. Der var 7 elefanter, der skulle med ud. Anna red med Thomas og Anton med Mona. Anton havde udset sig den mindste elefant, den hed Jala og var 30 år. Vi kom op på dem oppe i et højt tårn, så vi kunne gå lige ud i stolen. Vi blev gynget noget frem og tilbage oppe i stolen, men det var rigtig hyggeligt. Elefanterne gik både igennem skoven og nede i en bæk. På et tidspunkt vendte Thomas og Annas elefant om, så den måtte have en ordentlig irettesættelse, der fik den til at udstøde et højt trut. Der var flere elefanter, der fik lavet nogle ordentlige høm høm'er og en elefant tissetår er heller ikke af de mindste. Begge børnene prøvede at komme ned og sidde på nakken af elefanten sammen med elefantdriveren. Det var de meget stolte af, selvom elefantens nakkehår er meget stive. Vi red på elefanterne i ca. 45 min. Da vi kom tilbage, fik vi serveret ananas og vand. Vi købte bananer til at fodre elefanterne med. Anna var rigtig god til det, mens Anton var lidt bange for dem. De fik også snottet lidt på os, hvilket ikke var så lækkert igen. Børnene købte en lille træelefant, inden vi kørte tilbage til cafeen igen.
Tip havde lavet kylling med cashew nødder med lokal dyrkede ris til frokost, det smagte rigtig dejlig. De kræsne børn smagte dog kun lige på det og bestilte så noget andet mad.
Anna fik lavet lidt matematik, mens vi sad og svedte i middagsheden. Nu er hun snart færdig med sin matematikbog. Ved 14-tiden ville vi ud for at se på, hvordan de laver batik. Det var stadig stegende varmt, så vi gik rigtig og svedte. Vi havde kortet med fra Cafe Europa, men det lykkedes os ikke at finde det (vi har klaget over kortet). Vi havde ikke lyst til at rende alt for meget rundt i varmen, så vi gik tilbage mod cafeen igen. Vi var dog lige omkring et par butikker først, så Anton fik bl. a. et par nye crocks, da remmen er gået i stykker på de andre.
Vi spiste aftensmad på cafeen, men ikke helt uden bøvl, da vi forlangte, at børnene skulle have noget andet, end det de plejer, hvilket de ikke var meget for. Når først de har fået smag for en ting, er det kun det, der dur. Anna spiser i øjeblikket helst spagetti med frikadeller og Anton brasede kartofler og pølser. Det er ved at være ret træls med deres kræsenhed!
Tip kørte os tilbage til huset, så børnene kunne komme i seng. Vi bliver hentet kl. 8 i morgen ved cafeen og skal en tur ud til Phi Phi øerne, hvor vi bl. a. skal snorkle. Det glæder vi os meget til, også om børnene overhovedet kan finde ud af det.

Tot: 0.187s; Tpl: 0.019s; cc: 7; qc: 56; dbt: 0.1038s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb