Blandt Nemo og alle de andre...

Thailand's flag
Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Phi Phi Don
January 22nd 2009
Published: January 22nd 2009

Vi blev hentet ved cafeen kl. 8 i morges. Det var en rigtig god lille minibus vi kørte i ud til Ao Nang, hvorfra vi skulle sejle. Der var åbenbart ikke andre end os, der havde booket en tur med det selskab, så vi kom med et andet selskab. De havde ikke snorkeludstyr til børn, så vi fik lige købt et sæt til hver af børnene inden vi skulle afsted. Vi var 25 + personale i en speedbåd (2 x 200 hk), så der var helt fyldt op.
Vi startede med at sejle i ca. ½ time, hvorefter vi lagde til ved Monkey bay. Vi havde 20 min. på stranden, men vi så nu ikke nogen aber. Mona og børnene var til gengæld ude at bade mellem mange sort og gulstribede fisk. Vores guide var ret frygtelig og værst var, at han havde en fløjte, som han brugte, når vi skulle videre. Hvor effektivt det egentlig var, ved vi ikke, for alle de andre guider havde også en!
Vi fortsatte videre til Viking Cave, hvor de på skrøbelige bambus stilladser henter svalereder ned, der er en stor delikatesse.
Vi var inde i en bugt, hvor de har optaget filmen ”The Beach” og fortsatte til Maya Bay, hvor vi var ude at snorkle. Børnene havde aldrig prøvet det før, men de kom bare i vandet med deres redningsvest og svømmede som om de aldrig havde bestilt andet. Thomas blev på båden og assisterede børnene, når de skulle have justeret deres snorkeludstyr. Der var ca. 25 andre speedbåde også, så der var rimelig mange mennesker. Heldigvis var der også masser af fisk, så det betød ikke så meget. Bagefter havde vi ½ time inde på stranden, hvor det til gengæld var som et fluepapir.
Turen gik videre til Phi Phi Don, hvor vi spist frokost. Det var en buffet, hvor der var et par forskellige retter at vælge mellem. Børnene var rigtig glade, da de så, at der også var spagetti, som de spiste til den store guldmedalje. Maden var ikke noget særligt, men vi blev da mætte.
Ud i båden igen og videre til et helt fantastisk koralrev, hvor der var fisk i tusindvis, det var helt vildt, i alle mulige flotte farver, wauw... Her kom Thomas også i vandet, men det holdt ikke så længe, da han jo ikke er så god til det med vand, men der var så mange fisk, at de sagtens kunne ses fra båden også. Børnene var især glade for at have set en rigtig ”Nemofisk”.
Da vi kom op i båden efter at have ligget i vandet i ½ time, fik vi cola og frugt, mens vi fortsatte mod øen Bamboo Island. Her havde vi 1½ time i land og det var rigtig rart ikke at skulle ud og ind af den båd hele tiden, da der ikke var ret meget plads. Børnene fandt nogle fine skaller og muslinger og lavede en udstilling af dem. De fik selvfølgelig også badet en masse.
Derefter gik det hjemad igen og børnene var så trætte, at begge faldt i søvn på turen. Det gjorde den anden dreng, der var med på turen nu også, så de var ikke de eneste, der var trætte.
Da vi var blevet kørt tilbage til cafeen, hvor vi var ved 16.30-tiden, kørte Tip os lige hjem, så vi kunne komme i bad. Bagefter tog vi ind til cafeen igen, for at spise aftensmad, hvor vi nu sidder dejligt mætte efter god mad og hygger os med at spille lidt forskellige spil.

Tot: 0.13s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 56; dbt: 0.0606s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb