Vi <3 Thailand.

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Samui
March 10th 2012
Published: March 10th 2012

Hei Norge!

Nå er vi i Thailand, og her koser vi oss veldig. Men nå er snart de late dagene her over også, og vi setter kursen mot Vietnam. Tida her har vært helt fantastisk, og den har gått foort! Sol, bading og dansing til sent på kvelden. Først tilbragte vi 2 netter i Thailands hovedstad, Bangkok. Og dere – de som tror at Bangkok er en kaotisk by, har ALDRI opplevd New Delhi. Det var nydelig å gå ute i byen i fred og ro, uten tuting og styr. Og uten å stadig være nær ved å bli overkjørt av en eller annen gærning. Det første vi gjorde var å ta en elvebåt til Grand Palace, og se på noen buddistiske templer. Ettersom ukene i India bestod mye av tempelbesøk – bestemte vi oss for at å se ett tempel her i Thailand var nok! Vi er da ikke pensjonister heller.. Videre dro vi til det kjente Chatuchak Weekend Market, det største markedet i landet. Og her fikk pengene bein å gå på. Altså, kjoler kosta 20 norske kroner! Etter timesvis med trasking langs boder og butikker bestemte vi oss for å ta skytrain hjem til hotellet, men vent.. Hvor var egentlig hotellet vårt? Kanskje greit å ha med seg en adresse. Etter et par timer med leting var vi endelig framme ved New Road Guesthouse igjen! Og veeldig klare for Thaimassasje. Vi ble olja inn og knadd på av små thaidamer, sterke som bjønner. Det var til og med noen øyeblikk der vi var glad for at de ikke kunne se de vrengte ansiktsutrykkene våre. Men etterpå var det nyydelig J Senere på kvelden skulle vi spise mat. Vi var begge veldig klare på at vi skulle ha pizza. Og det å sette tennene våre i denne pizzaen - Det var søren meg utrolig. En åpenbaring! Den beste pizzaen vi noen gang har smakt! (Unnskyld, mammaer). Det var nok også noe med at vi kun har spist indisk mat, eller indiske etterligninger av internasjonal mat de siste ukene. Altså pasta smakte ikke pasta, toast smakte ikke toast, og pizza smakte i allefall ikke pizza i India. Man måtte gjerne skylle ned med noen liter vann. Indere er glad i krydder. Så pizzaen var kanskje dagens høydepunkt.

Etter Bangkok reiste vi til den lille øya Koh Phangan på østkysten av Thailand. Værmelding viste overskya og regn, men det har vi ikke sett noe til! Helt skyfri himmel, maaange grader og sol på de bleke kroppene våre gjorde susen. Dette var backpackerens rike. Her var nærmest alle turister. Enten fra Norge, Sverige, Finland, England eller Australia.. You name it. Men overvekten av turister var fra DANMARK og ISRAEL(!). De var så å si overalt. Hvor hen du snudde deg. Kveldene på Koh Phangan bestod stort sett av dansing på stranden. La igjen noen liter svette her ja.. Og natta kunne gjerne bli morgen før vi la oss. Vi har ligget på et danskdrevet sted som heter “Same Same”, og delt rom med 15 stk. Det var en ny erfaring for oss, men veldig morsomtJ Vi overlevde det beryktede Fullmoonparty, med kun noen smårifter, en brukket tå(i følge Dr. Annky) og et legebesøk(hos en ordentlig lege). Dagen etter var vi klare for å komme oss til naboøya Koh Samui. Der la vi oss inn på “New Hut”. Og ligger i bungalow på stranda. Å våkne av bølgene, og å spasere rett ned i vannet. Det er ren nytelse! Akkurat nå sitter Christina og drikker milkshake og spiser lunsj, mens den ellers grådige og sultne Ann Kristin ikke har spist på maaange timer. Utrolig hva varmen og den avslappende tilværelsen gjør med matlysten.

I morgen går turen til Vietnam og hovedstaden Hanoi. Her har vi ikke planlagt noe spesielt ennå, men det vi har hørt av andre er at det er et fantastisk land som har mye å by på. Vi gleder oss. Skal oppdatere dere så fort vi kan! Hasta la Vista J

Vi <3 Thailand.

DSC02267DSC02267
DSC02267

På elvetur i Bangkok!

Tot: 0.063s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 45; dbt: 0.0387s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb