Thailand - siste dagene


Advertisement
Thailand's flag
Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Samui
March 6th 2010
Published: March 6th 2010
Edit Blog Post

hei igjen alle sammen... Om det er noen som leser dette da😊)

Vi er fortsatt p Koh Samui.. Og det er egentlig like greit da jeg (Marit) har ligget rett ut syk i 3 døgn.. I mitt hode har jeg harr Dengufeber, Malaria, Tyfus, influensa etc, etc... Eneste jeg ikke har hatt er svineinfluensa - er jo tross alt tatt vaksine mot akkurat den😊
Michael har mast om lege og sykehus men det er jeg ikke særlig lysten på. Kommer en Falang innom et lokal sykehus her lyser det dollar i øynene på legene og man blir innlagt i minst en uke.. de veit at forsikringsselskapene betaler godt for deres tjenester!
Men jeg er nå på bedringens vei og er klar for nye opplevelser.

Siden forrige oppdaterin har vi ikke gjort så veldig mye bortsatt fra en jeepsafari rundt omkring på øya. Den tok oss med på fjelltopper, fossefall (omtrent på størrelse med en Norsk bekk), ape henter kokosnøtt show, babyelefantshow, elefantridning og besøk på en gummiplantasje. Var igrunnen en liten gummiplantasje.. det var et gummitre som guiden sørget for tukte litt gummi ut av sammtidig som han fortalte at gummi brukes til å produsere kondomer!!!
Jeg har vært på gummplantasjer tidligere og det pleier å være hundrevis av tre, område for bearbeiding av gummien osv... dette var ingen gummiplantasje kun et enslig tre 30 cm. fra veikanten!
Men det var en morsom tur på en gammel jeep som hadde sett sine bedre dager.

Må også ta med at det var flere jeep'er i følge og den ene statet ikke så den måtte etter hver stopp dyttes i gang ved hjelp av en av de andre. Jeep'en vi kjørte hadde litt problemer med å komme opp de bratteste bakkene... Ikke noe problem, bilen bak tok fart og kjørte inn i oss bakfra og dyttet oss opp bakken!!

Når det gjelder Michael og mistet eiendeler så går det ganske greit .... mener han selv!
Da vi var å spiste på en restaurrant her en dag kom servitrisen og leverte Michael hans briller!! Hun hadde tatt vare på dem i noen dager for han! 😊)

Var i går innom en "fotobutikk" for ordne passfor som vi trenger til visum for å komme inn i Kambodsja. Det var ingen enkel sak. Først tok de bilder med digitalt kamera, derette var det redigering av bildene. Michael sin sommerkledning ble byttet ut med dress og slips, jeg fikk en striks sort genser med hvite skortesnipper. Bakgrunnen ble knall blå og vi var røde som tomater i annsiktet. Sånn skal passbilder se ut!!! Dette tok omtent en time og kostet kr. 54,-. Kommer ikke vi inn i kambodsja så er det iallefall ikke pga. upassende passbilder!! 😊)

Som sagt så reiser vi over til Kambodsja i morgen. For å komme dit så flyr vi først til bangkok og deretter til Sieam Reap.



Advertisement



6th March 2010

Hei
Godt å høre at du er på bedringens vei ihvertfall. Høres da ut som dere får opplevd litt:) God tur til Kambodsja.
6th March 2010

:-))
Takk for atter en super reiserapport/skildring/blogg :-)) Det er så gøy å lese og følge med dere :-) Høres ut som dere har det topp - og jeg føler nesten at jeg er med dere når jeg leser !! De passbildene må være fantastiske, gleder meg til se de ;-) Nå er du jo nesten blitt modell. blitt fotoretusjert og greier ! Hehe Kos dere masse videre ! Her hjemme er det kaldt igjen, brrrr, men fantastisk vakkert ! Onsdag reiser Tore og jeg til Dubai :-) Hils han kjekke - klem klem

Tot: 0.046s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0305s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb