Ubeskriveligt Syn


Advertisement
Thailand's flag
Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Samui
May 4th 2009
Published: June 8th 2009
Edit Blog Post

Mandag den 4. Maj kl.7 om morgen ringede mit vække ur for at fortælle at det var på tide at jeg stod op og gjorde klar til andenen dagen af mit redningsdykker kursus. Vinden blæst op og turen ud til Sail Rock var ikke lige frem behagelig og selvom jeg blev tilbudt søsyge piller inden vi gik ombord tænkte jeg ikke det var nødvendig, da jeg aldrig har været søsyg før. Det ville jeg blive ked af senere. Da vi onkom til Sail Rock tog bølgerne godt fat og min kvalme var også godt taget til, så meget at jeg næsten måtte aflyse mit dyk, dog fik min instructør overbevist mig om at jeg ville få det meget bedre når jeg først kom i vandet. Vi var ved en 20 meters dybde og i gang med at øve nogle rednings scenarier under vandet, da jeg pludselig høret en mærkelig lyd efter fulgt af en række metal lyde, fra folk der slog på deres ilt flasker. Jeg ikggede til højre og der så en 5 meter lang hval haj kom svømmende forbi mig, det var utroligt, den svømmede rundt i en oval cirkel og blev derfor i nærheden. Desværre var det i slutningen af mit dyk og jeg havde ikke meget ilt tilbage. Vi svømmede op til overfladen og gik op på båden, desværre tog bølgerne til og det gjorde min kvlame også. Så meget at det ikke så ud til at jeg ville komme ud og dykke andenen gang. Jeg spiste frokost hurtigt og hoppe i vandet igen uden mit udstyr for at få at prøve at få det bedre. Vandet gav mig heldigvis en mere rolig fornemmelse og jeg besluttede at gå videre med mit andet dyk. Vi besluttede dog at tage den med ro og ikke lave rednings scenarier. 10 min senere hørte jeg den mærkelig lyd igen og så efterfølegnde den 5 meter lange hval haj kom svømmende imod mig, den var så tæt på at jeg kunne have rørt dens finne og kildede den på maven. Den blev med os resten af dykket. Det var nok et af det mest ubeskrivelige syn jeg nogen sinde har set. At svømme ved siden af en 5 mter lang gigant, så tæt at jeg kunne røre den, var utroligt. Det var den bedste afslutning på en dag der ellers startede lidt gyngende. 😊

Varme Hilsener fra Thailand

/patrick


Additional photos below
Photos: 81, Displayed: 23


Advertisement



Tot: 0.083s; Tpl: 0.015s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0592s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb