Vidare till Phi Phi

March 18th 2015
Published: March 30th 2015

Vägen till Phi Phi

Minibussar är verkligen en grej i detta land. Vi hoppar in i en taxi, som ska ta oss till minibussen. Självklart kör taxin oss till samma knytpunkt vi fastnade på dagen innan. Här blir vi sittande. Dock denna gång med en klisterlapp som det står PhiPhi på, och ett besked om att vi behöver vänta en timme. Bättre än förra gången...

En minibuss kommer till slut och kör oss till färjeterminalen. "Phi Phi" säger de och pekar. Vi följer.

Den ekonomiska situationen i thailand är så.. konstig, i brist på andra ord. Färjeterminalen liknar ett palats, med marmorgolv, pelare och en damm med växter och liten trädgård i en innergård. Vi slussades förbi snabbt, så fotade endast en liten detalj på gångvägen till färjan, men det var ordentligt utsmyckat. Samtidigt bor andra i plåtskjul..

Vi vet inte vad som väntar på Phi Phi, men alla säger att det är en must see.. så vi får se.

Tot: 0.075s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 47; dbt: 0.0516s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb