Retreat to the mountains

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Pha-Ngan
March 9th 2015
Published: March 21st 2015

staden, retreat och väg

Bara för att det är en total kontrast till full moon party tog vi oss till bergen för att lyxa till det på ett retreat i 5 dagar där allting ingick. You heard me. Allt. Vi bodde i bungalows i bergen med utsikt över ön och havet (se bilder). Man fick frukost middag och lunch, och bra sådan. Det anordnades aktiviteter och hölls workshops i meditation och yoga. Således har det blivit uppenbart för mig att jag är snäppet smidigare än ett kylskåp. Hurra för mig!

Utöver detta fick man en behandling om dagen, mest olika former av massage. Kroppen trivdes bra här.

Oh! filmvisning varje kväll också.

Retreatet låg 20 minuters promenad från hamnstaden på Ko Phangan, så under för och eftermiddagarna kunde man strosa in och titta i spännande affärer och gå på marknad.

Stället är litet och intimt och drivs av en ung finsk kvinna, några anställda och volontärer från olika delar av världen. Världens trevligaste och goaste människor! Utöver dessa var det världens mest sociala amerikaner och en britt vi umgicks med på stället.

Väldigt unika och olika karaktärer. Hade gärna stannat här resten av resan!

Side notes:

När man lämnar in sina kläder på ett tvätteri så får man tillbaka dem väldigt fint förpackat och väldoftande. Värt 25 kr.

Även halvtaskiga restauranger längs bilvägen kan ha en halvtaskig toalett, dock med väldigt eleganta handfat utanför, se bild.

Tot: 0.061s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 47; dbt: 0.0357s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb