Mating av fisker - se videoen!

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ao Nang
April 19th 2008
Published: April 22nd 2008

This content requires Flash
To view this content, JavaScript must be enabled, and you need the latest version of the Adobe Flash Player.
Download the free Flash Player now!
 Video Playlist:

1: Mating av fisker 39 secs
Sultne fiskerSultne fiskerSultne fisker

Lin mater fisk på Poda Island utenfor Ao Nang. Gøy også for oss voksne.
Morgenen lørdag 19. april bestemte vi oss for å dra til Poda Island, altså en øy utenfor Ao Nang. Vi tenkte først å dra tilbake til Railay Beach, men hadde lyst til å prøve noe nytt. Stranda i Ao Nang er ikke den reneste, så vi pakket sekkene og kom oss med en longtailbåt i 10-tida. Poda Island ligger rett utenfor Ao Nang, og båtturen tok cirka 20-25 minutter. Vi ble litt overrasket da vi kom fram, for det var ikke så rent på stranda som vi hadde trodd. Litt søppel i vannet her og der samt litt vondt å gå på "gresset" innenfor stranda, på grunn av greiner og blader som faller ned fra palmetrærne. Dessuten var restauranten på øya fra tidlig på 70-tallet! Maten smakte ikke noe særlig, var alle skjønt enige om.

Men vi fant da en plass på stranda som var helt OK, og mye av tiden gikk med til bading. Og ikke minst: Mating av fisker! Det dukket opp hundrevis av fisker da vi kastet ut brødsmuler som vi fikk av noen thailendere på stranda. Kjeksen vi hadde med sto deretter for tur og ble fiskemat. Utrolig morsomt å mate fiskene rett fra hånda! Ungene
Godt å badeGodt å badeGodt å bade

Spesielt når det er 37 grader i skyggen! Bildet er fra Poda Island.
hadde det kjempegøy! - Jeg ser fisker, sa Peter da han endelig tok mot til seg om fikk hodet under vann - med svømmebrillene på naturligvis. Peter var redd for fluer da vi kom til India i februar, men nå er det kun hunder som skremmer ham (han har aldri likt hunder). Ikke engang en øgle på 50 cm utenfor bungalowen vår er hyan redd, så det går framover...

Det var også ville aper på Poda Island. Men de var ikke særlig interessert i oss turister. De opptrådte aggressivt, så vi lusket oss bort fra deres område på øya. Apene klarte faktisk å jage noen thailandske turister på sjøen. De satt og slappet av i sola på noen steiner helt nede i sjøkanten, da fem-seks aper kom bak dem - uten at de oppdaget det. Eneste vei ut var altså å hoppe i vannet...

I 13-tiden begynte det å tordne skikkelig. Vinden ble også sterkere, så vi bestemte oss for å dra hjem igjen. Resten av lørdagen gikk med til rastafletter (se egen blogg), kafebesøk og en hyggelig kveld på terrassen.

Dette skriver Wikipedia om Ao Nang:
Ao Nang is a central point of the coastal province
FluktruteFluktruteFluktrute

På flere av øyene vi har besøkt sør i Thailand, er det satt opp skilt som viser hvor man skal flykte dersom det kommer en ny tsunami. Disse skiltene står på Poda island.
of Krabi, Thailand. The town consists chiefly of a main street, which is dominated by restaurants, pubs, shops and other commerce aimed at tourists. The main beach is used by sunbathers to a certain extent, but there are hundreds of longtail boats which offer access to other beaches on the mainland and on nearby islands.

There are a number of scuba diving centres, most of which offer basic diving courses. The islands outside Ao Nang are relatively easy to access and uncrowded compared to many of the diving sites around Phi Phi Island. Climbing is another activity widely available through centres in Ao Nang, although most of the climbs are actually in the areas around the Railay, Tonsai and Phra Nang beaches.

The main beach at Ao Nang is the main departure point for boats to a number of places, including the nearby resort of Railay (or Rai Leh), which cannot be accessed by road, Poda Island and Chicken Island.

Peter under vannPeter under vann
Peter under vann

Morsomt at også Peter har fått interesse for det som rører seg også under vann. - Jeg ser fisk, sa han til mammaen sin etter dette dykket.
Gretne aperGretne aper
Gretne aper

Apene på Poda Island ville helst være i fred. Etter at dette bildet ble tatt, freste apren til venstre og kom etter meg. Jeg grep en stokk og lusket meg rolig tilbake.

Tot: 0.091s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 54; dbt: 0.0509s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb