- Er vi ikke søte!

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ao Nang
April 19th 2008
Published: April 20th 2008

- Se så kul jeg er!- Se så kul jeg er!- Se så kul jeg er!

Hedda fikk fletting som en del av seksårsgaven sin, i Ao Nang Thailand.
- Se så kule vi er på håret, sier Hedda og Emma og gliser stolt. De to runder seks år 24. april (Emma) og 28. april (Hedda). Og da var naturligvis tiden inne for å gjøre litt stas på dem. Spesielt siden Emma og familien hennes dro hjem i dag søndag 20. april. I går ettermiddag, altså lørdag, fant Lin og Nora en frisørsalong og fikk bestilt time til jentene. Fletting med perler ble svært godt mottatt da jentene fikk beskjed om hva som sto på programmet. Seansen startet 16.30 og skulle vare cirka en time.

Men tidsskjemaet holdt ikke! Jentene var ikke ferdige før godt over 19… Og de var nok både trøtt og lei på slutten. Men hva gjør man vel ikke for skjønnheten… Jentene hadde det i hvert fall moro og ble kule på håret! Hedda hadde imidlertid litt problemer med å få sove, siden perlene presset mot hodet. Men et hårbånd hjalp betraktelig. For å markere de kommende seksåringene, spiste vi også kake tidligere på dagen. Ja, det var et populært innslag.

Dagene i Ao Nang har vært til dels rolige og varme. 35-37 grader. Litt intenst til tider når to familier ferierer sammen, men
Mange hender...Mange hender...Mange hender...

... måtte til for å få perlene og flettene på plass. Emma brukte litt mer tid enn Hedda, siden hun har lengre hår.
for all del: Utrolig fint å være sammen med Nora, Peter, Klara og Emma. Ungene kjenner hverandre svært godt, selv om Peter ikke alltid er like god venn med snille Klara (3). Og ikke minst: Mange flotte kvelder med en Singha (øl) for de voksne. Familien Magnussen startet altså hjemturen i dag, så nå er vi ”alene” på ny.

Vi har brukt søndagskvelden til å finne ut hva vi gjør videre. Visumet til Thailand utløper 5. juni, så vi har god tid på oss. Vi vurderte først å bli værende noen dager til i Ao Nang, men har nå bestemt oss for å dra til Ko Samui i morgen mandag. Vi tar minubuss fra hotellet klokken 09.00 og er på øya 14.00. Planen vår er å leie et hus på Ko Samui for kanskje en måned. Dette har vært med i planene våre lenge. Roe godt ned med ungene og være på ett sted, tror vi er viktig på en lang reise. Vi har ikke ordnet bosted på forhånd, men regner med at det ordner seg på stedet. Det er uansett bedre å se boligen før vi eventuelt slår til, så vi satser på et par netter i en
FrokostjenterFrokostjenterFrokostjenter

Flettene var fortsatt intakt dagen derpå. Her nyter småjentene frokosten sin - på eget bord naturligvis.
bungalow eller på hotell mens vi sjekker forholdene.

PS! Vi har ikke hatt den beste nettilgangen de siste ukene. Derfor er det ikke så mange bilder på de siste bloggene, men det kommer…

Kul på bassengkanten - også!Kul på bassengkanten - også!
Kul på bassengkanten - også!

Dagen derpå... Jentene måtte selvfølgelig prøve om frisyren tålte vann...

Tot: 0.09s; Tpl: 0.01s; cc: 15; qc: 58; dbt: 0.0591s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb