Chiang Mai (nu het stadsverslag)

Thailand's flag
Asia » Thailand » North-West Thailand » Chiang Mai
August 7th 2012
Published: August 7th 2012

Van zodra we onze allereerste dag goed en wel gestard hadden kwam een plensbui over de stad. Niet zomaar een plensbui een echte stortbui! Karla en ik besloten om een Thaise kookcursus te volgen in de namiddag. Het beste idee zo bleek!

We mochten elk 4 gerechten kiezen waaronder 1 dessert. Daarbij kregen we ook de nodige drankjes en werden we met een taxi opgehaald en teruggebracht naar ons hotel. Dit kostte ons 700 baht om een ganse namiddag te kokerellen (wel eigenlijk kostte het mij niks want ik kreeg het kadeau van Karla -dankjewel!!).

De gerechtjes waren: Groene curry met kip, groene papaya salade, Thaise kruidensoep, kip met cashewnoten en rijstnoedels, gebakken bananen met bananenijscrème en sticky rice met mango. Alles lekker hot & spicyyy!

Heerlijk! De Thaise keuken is super vooral als je het zelf kan klaarmaken én weet welke ingrediënten ervoor gebruikt worden.

Jan had die namiddag rondgelopen rondom Baan Pim. Nog steeds doodmoe van de vorige nacht liep hij een Fransman tegen het lijf. Marc (man) was gestrouwd met Mark (vrouw) uit Thailand. Hij woonde er slechts 3 jaar en had nog geen permanente verblijfsvergunning. Ze hadden samen een internetcafé vlak naast een middelbare school. Je kan je dus al inbeelden: de jongeren kwamen meer hier samen in de namiddag dan naar school te gaan. Jan had een boeiende namiddag met de Fransman, die ook een serieuze alcoholieker bleek te zijn. Marc uit Frankrijk trakteerde Jan verschillende keren met een soort likeur in een plaatselijk cafeetje. Volgens Jan strompelde Marc achter hem aan toen ze een tempel gingen bezoeken en dan wat samen rondwandelden rond Marc zijn internetcafé. Ergens in een hamburgertent raakte Jan, Marc de Fransman kwijt. De Fransman gaf zelf toe dat hij een echt drankprobleem had. Dat moet ook niet gemakkelijk zijn voor zijn vrouw .Volgens Jan noemde ze ook Mark.

Dus toen we elkaar terugzagen 's avonds vertelde Jan zijn verhaal over Marc & Mark. Heel grappig! Mark (de vrouw van Marc) belde ons op om te vragen waar haar Marc gebleven was. Jan vertelde dat hij hem kwijt was en haar antwoord was 'ok, no problem, he will find his way home'. 'Please come again next time and take your girlfriend with you, I would be pleased to meet her'. (antwoord: 'ok, geen probleem, hij zal wel de weg naar huis terugvinden' 'Kom een volgende keer terug en neem je vriendin mee, ik zou haar graag ontmoeten'.)

We zijn het koppel niet meer gaan opzoeken want Jan vond hun internetcafé niet meer terug...

Tot: 0.129s; Tpl: 0.012s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0679s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb