Juleaften

December 26th 2007
Published: December 26th 2007

Hej derhjemme
glaedelig jul!
haaber at i kunne faa juleanden til at passe i ovnen og svaeren til at blive sproed!
vores jul blev fejret paa new road guest house i bangkok, sammen med en masse andre danskere!
Maden var god, det var dejligt med noget anderledes end fried rice eller pad thai!
vi fik baade flaeskesteg og and med kartofler og sovs. Der blev dog rimelig hurtigt tomt i de fade med kartofler, saa i stedet fik vi ris, hvilket man jo sjaeldent har for lidt af hernede!
efter maden, pakkeleg og dansen om juletraeet stod det videre forloeb paa oel, som blev serveret i baren!
Dagen efter skulle vi tidligt op for at naa en bus fra Khao san road kl 8 om morgenen!
Kursen var sat imod hat lek, vi maatte dog foerst skifte bus et par gange ved koh chang og trat foer vi kom til Hat Lek ved den cambodiske graense!
Den sidste bus tilbage til trat gik kl 17.10, vi kom foerst dertil kl 17.00 saa vi ville faa rimelig travlt hvis vi skulle naa det paa 10 minutter.
Vi fik chauffoeren overtalt til at vente paa os saa vi ikke var stranden midt ude i ingenting, vi troede det loekkedes...
Det er ikke specielt svaert at komme ud af thailand, men derimod er det besvaerligt at komme ind i cambodia, hvilket vi havde lidt erfaringer om fra poipet!
foerst ville de have 1200 bath for et visum, normalt betaler man 20 dollars, men det ville de ikke tage imod, de skal jo ogsaa have lidt penge til at stikke i lommen til sig selv.
vi fik forhandlet det ned paa 1000 bath, men saa blev de vist lidt sure, saa vores betjening gik meget langsomt!
eftersom vi bare skulle have forlaenget vores visum til thailand blev det et kort besoeg i cambodia, hvilket ifoelge graensevagterne skal koste 300 bath, der er vist ikke saa meget at goere hvis man vil ud af landet igen.
da vi kom tilbage var bussen koert, super. vi maatte give 200 bath for at komme til klohng yai 20 km fra hat lek, hvor vi tilbragte natten i en ombygget garage. Klohng yai var en meget lille by, hvis befolkning formentlig sjaeldent ser udlaendinge, vi blev i hvert fald betragtet.
om morgenen tog vi bussen fra klohng yai til Trat, her ventede vi lidt tid paa bussen til havnen, hvor baadene mod ko chang afgaar fra.
sejlturen tog 30 min, saa det var ikke en af de laengste sejlture vi har haft.
I dag inlogerede vi os saa i et lille vaerelse lidt vaek fra stranden, det er okay og billigt, hvilket jo er dejligt.
Stranden er ikke saa bred, men vandet er dejligt og vi er endnu ikke blevet traette af badeferie, heldigvis!
de naeste par dage skal vi nok bare dase. naeste aar tager vi nok til Hanoi.
Der kommer snart billeder fra juleaften mm.
julehilsner fra koh chang

Tot: 0.077s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0474s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb