Bangkok - Riverview Guesthouse

January 16th 2012
Published: January 17th 2012

MorgenmadMorgenmadMorgenmad

med udsigt
Vi har nu været i Bangkok i et par dage og skal med et nattog i aften kl. 20:00 mod Laos.

Vi har boet på Riverview Hotel, et hostel/hotel som ligger i en mindre turistet del af Bangkok med udsigt til floden. Vores værelse, som ligger på 6. sal, kostede 1500 baht (omkring 300 kr.) og har balkon som vender ud mod floden. Det har desuden AC (som er et must i 30 graders varme) og et køleskab. Ganske udmærkede forhold. På toppen ligger en bar/restaurant hvorfra jeg skriver denne blog (se billeder).

Vi valgte som nævnt en del af Bangkok som ligger væk fra Silom Rd., som er "turist-vejen" i Bangkok. Tilsyneladende ligger hotellet i en form for industrikvater, der ligger i hvert fald 20 værksteder i en radius af 500 meter fra hotellet. Jeg er ikke sikker på hvorfor, men det er syneladende meget populært at skille biler ad i deres respektive dele, gear, kardanaksler, krumtappe mv., også stable det i enorme bunker. Rundt omkring ved de forskellige værksteder ligger bunker med gamle bildele stablet i 3-4 meters højde (se billede).

I Hong Kong er taxachaufører ved lov forbudt at forsøge at sælge ture til turister.
KardanakslerKardanakslerKardanaksler

Bildele over det hele!
Den diametrale modsætning synes at være tilfældet i Thailand. Her er taxachauførerne (og i særdeleshed Tuk-Tuk-chauførerne) usædvanlig "engagerede" i at sælge turister taxature. Det er ikke usædvanligt at blive fulgt et par hundrede meter af en Tuk-Tuk som vil sælge en tur til den bedste restaurant eller til et godt Ping-Pongshow. Det bliver jævnt irriterende i længden. Derudover er det selvfølgelig også almindelige mennesker som oftest starter høfligt ved at hjælpe en, derefter small talke i et par minutter for til sidst at ville sælge et eller andet som altid synes at være et helt fantastisk tilbud, et true once-in-a-life-time-offer. Yeah, right.

Næste stop er som nævnt Laos. Toget må dog ikke krydse grænsen mellem Thailand og Laos, hvorfor sidste stop er Nong Khai hvorfra vi tager til Vientiane. Fra Vientiane tager vi sandsynligvis til Vang Vieng, en stor backpacker by. Vi har fået den anbefalet den af en af Peters kammerater og skulle eftersigende være et besøg værd.

ChilloutChillout
Chillout

River-Vibe Bar på hotellet
UdsigtUdsigt
Udsigt

Udsigt fra sofaer
Om nomOm nom
Om nom

Skulle det være en delicious sandwich?

Tot: 0.057s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0365s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb