Bangkok

Thailand's flag
Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok
March 4th 2010
Published: March 4th 2010

Terveiset Bangkokista! Matka oli pitka mutta meni hyvin. KeLMi yllatti ja oli jopa vartin etuajassa Amsterdamissa. Tosin sitten tama otettiin heti takaisin kun Bangkokin lento lahti puolisen tuntia myohassa. Mutta parempi niin, ainakin rinkkakin ehti samaan koneeseen. Lento oli normaalin tylsa. Ja viela normaaliakin oikeastaan tylsempi silla tassa koneessa (747-400) oli screeneja todella harvassa, ja mun paikalta ei kaytannossa nahnyt mitaan joten jopa tylsat leffat jaivat valiin. Tulipahan nukuttua. Ja pakkokin oli nukkua silla vieressa istui ruotsalaismies joka olisi halunnut keskustella. Ruotsiksi. 😊 Vartin keskustelun jalkeen olin aivan uupunut moisesta alyllisesta ponnistelusta ja uni tuli helposti.

Olin varannut etukateen yhden yon Thon Ta resort and Spassa. Hienosta nimestaan huolimatta paikka on noin kahden ja puolen tahden hotelli tassa kentan lahella, joka mainostaa mm. "hienoilla nakymilla lentokentan suuntaan". Huoneen hinta oli noin 15 euroa hotels.comin kautta, ja siihen sisaltyi lentokenttakuljetukset. Kun olin aikani jonottanut maahantulossa ja saanut sen jalkeen laukkuni lahdin hakemaan kuljetusta. Se loytyikin hyvin ja n 10 minuutin odottelun jalkeen auto haki minut hotellille. Hotellin tasosta kertonee se, etta huoneessa on listattu koko huoneesta loytyva irtaimisto ja jokaiselle on hinta (tai mista mina tiedan vaikka tama olisi normaaliakin Thaimaassa...). Eniten mietityttaa kun listassa lukee etta "broken glass bottle" hinta 20 BHT. Huoneessa on kaksi complimentary-pullollista vetta juurikin lasipulloissa. Enta jos vien mukanani lasipullon ehjana, onko se kalliimpi? TV irtoaisi 3000 BHT:lla. Mutta huone on siisti ja suihku toimii, joten aivan riittava yhdeksi yoksi.

Lentokentalta ulos tulo oli pienoinen shokki Suomen talven jalkeen; +32 astetta ja melkoisen korkea kosteusprosentti. Tuntui kuin marka pyyhe olisi heitetty kasvoille. Muutama paiva varmaan menee totutellessa ilmastoon, mutta jo nyt voin sanoa etta mieluummin tama kuin rantasade ja loska. 😊

Pikasuihkun jalkeen lahdin hakemaan hotellilta hierontaa. Paasinkin heti kasittelyyn. Tama oli minulle laatuaan ensimmainen thai-hieronta, mutta erittain mahtava kokemus, etenkin pitkan lennon jalkeen. Tati pisti makuulle ensin selalleen levealle petille. Leveytta petissa taytyykin olla silla hetken jalkapohjia kasiteltyaan tati hyppasi petille ja alkoi kunnolla kasitella koko kroppaa konkreettisesti varpaista paalakeen. Vatsan seutu jatettiin sentaan rauhaan. Hieroja kayttaa kylla koko kroppaansa ja ei pelkastaan hieronut vaan myos venytti raajoja jne. Sai minutkin taipumaan sellaisiin asentoihin etta en ihan heti muista koska viimeksi olisin ollut moisilla mutkilla. Mielenkiinnolla odotan millaiset mustelmat nousee illan mittaan, mulla kun tulee niita melko helposti. Mutta aivan mahtava olo!! Jet lagin musertamista parhaimmillaan. Tunnin hieronnan hinta oli 304 BHT eli huikeat seitseman euroa.

Kello tulee taalla kuusi illalla. Huomenna on aikainen heratys, silla lento Ko Samuille lahtee jo aamuseitsemalta joten 5:30 on kuljetus kentalle. Onneksi lento on vain n 1,5 tuntia. Sitten lauttamatka Ko Pha Nganille. Siella odottaa The Sanctuary. Siita sitten lisaa seuraavalla kerralla.

Terveisin,
Maija

Tot: 0.23s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 49; dbt: 0.1071s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb