Endnu en dag i Bangkok

Thailand's flag
Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok
November 30th 2008
Published: November 30th 2008

I dag skulle vi så flytte hotel. Vi var lidt spændte på standarden af det nye, men det viste sig, at det er det rene luksus hotel. Hvis det andet hotel var luksus for Anna, så er det her helt vildt luksus.... Indchekningen var en besværlig affære, men langt om længe fik vi vores værelse. Vi kan desuden spise til aften, morgen og frokost på hotellet. Det var tydeligt at se, at flere af de nye gæster var i samme situation som os. Det må være ekstra fedt som rygsæksrejsende at komme på så fint et hotel!
Da vi havde fået vores værelse ville vi en tur til China Town. Nu bor vi tætere på floden, så vi valgte at gå ned og tage en ekspress-båd. Børnene ville hellere være blevet på hotellet for at bade, så vi måtte love, at det blev en kort tur. Anton synes overhovedet ikke den var kort og blev ret sur og måtte bæres en del af vejen tilbage til floden. Vi blev dog passet op af en tuk-tuk, der ville køre os et tilbage til hotellet for 50 bath. Vi tog med ham og kiggede hinanden dybt i øjnene og sagde vi ville holde på, at vi IKKE skulle omkring en skrædder. Selvfølgelig ville han have os omkring en skrædder, men vi holdt på, at det ville vi ikke. Han viste os et stempelkort og sagde, at han fik 5 l. gas (det er det tuk-tuk'en kører på), når det var fyldt. Han bad meget vedholdende, men vi holdt på vores og tilbød ham 20 bath mere, hvis bare han ville køre os direkte tilbage, hvilket han så gjorde.
Børnene var glade for at være tilbage og fik badet i poolen. Desværre er her en del indere som harker og spytter i vandet, det er ret klamt. Jeg synes også lige, de var lidt for interesserede i Anna, så det var faktisk ikke så god en oplevelse som forventet. Det var aftensmaden til gengæld! Stor buffet med alverdens gode sager og dertil også en dessertbuffet. Dejligt at der også var en del børnene kunne lide!

Trods omstændighederne har vi det godt og prøver at få det bedste ud af de ekstra dage vi får i Bangkok. Som Anton siger "Man skal altid se det fra den lyse side..."

Tot: 0.182s; Tpl: 0.008s; cc: 6; qc: 56; dbt: 0.1248s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb