Bangkok. Atter en gang.


Advertisement
Thailand's flag
Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok
April 23rd 2008
Published: April 23rd 2008
Edit Blog Post

Og denne gangen skal jeg ikke se Khao San Road.

Khao San Road er gaten i The Beach - helt paa begynnelsen.
Masse backpackere.
Masse musikk.
Masse braak og fyll.
Hmm....
Masse god, billig gatemat.

Sistnevnte er ikke til aa kimse av.
Dagen Dennis og jeg ankom Bangkok, spiste vi gatemat i stedet for aa gaa paa restaurant.
Kebabspyd til nesten 2 kroner.
Store, delikate kyllinglaar for 2 kroner.
Forfriskende frukt til 2 kroner.
Marinerte kjoettstykker til 2 kroner.
Det dufter fantastisk av og til.
Er det ikke fantastisk, er det duften av fisk eller kloakk som dukker opp.

Gatemat er foroevrig aa finne overalt i Asia.
Og spesielt i Bangkok.
Saa jeg vil ikke savne turistgaten.

Vi gjoer ikke stort.
Har fatt et air con room, og det er forfriskende aa komme inn i kulden etter en varm gaatur.
Det er et svoemmebasseng paa taket, men veldig populaert og fullt til enhver tid.
Vi har nettopp hoert paa sangen fra moskeen; nabobygningen vaar.
Det lyder rett saa flott!
Naa sjekker vi altsaa internett, og saa skal vi ta turen til MBK; et av de mest populaere, store handlesentere i Bangkok.
Jeg hater shopping, men skal vaere med Dennis naar han handler bukser og slikt.
Snakk om aa ofre seg!
Lindis Solvang ofrer seg for en mann.
Hvem skulle vel trodd?
Mohohaha.

Etterpaa skal vi til Chinatown og smake paa den deilige gatematen.
Sist gang jeg var der, begynte det aa regne.
De store kakerlakkene begynte aa loepe opp beina vaare, og de var ikke faa.
Jeg tar det ganske med ro.
Men Dennis hater kakerlakker.
Hmm.....
Jeg haaper det begynner a regne.
Mohohaha.

Ellers har vi lyst til aa besoeke tigermunken.
Har noen sett animal planet, og sett en munk som soerger for noen tigre?
Munken har en mindre pen munn, og jeg pleide aa irritere meg groenn hver gang han dukket opp paa tv.
"So thaaank you, Aaaanimaal plaaaneeet".
Han ligner litt paa Harald Eia naar han er en av sine karakterer.

Mohohaha.
Jeg er blitt ond.


Naa fryser maskinen straks, og jeg avslutter sporenstreks.
Ha en god dag'a!


Advertisement



23rd April 2008

Hei sann! Er på MBK dere også! Hvilket hotell bodde dere på? Hørtes litt ut som det vi bodde på...med basseng på taket... Morro at vi ferdes på samme stedene, verden er ikke stor veit du! Klem AK

Tot: 0.08s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 25; dbt: 0.0502s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb