Dodii...

Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok
January 6th 2008
Published: January 7th 2008

Nyt sita on vihdoin paasty nettikahvilaan ilmottelemaan itestamme. Paljon on ehtiny jo sattuu ja tapahtuu. Suurimmaks osaks kuitenki hyvaa ja suurimmilta kommelluksilta on valtytty.

Elikka elikka matka alko sielta Helsinki-Vantaalta ja suureksi yllatykseksi tapasimme vanhan kaverin Hellmannin jo Suomen paassa ja kuultiin et se on tulos samal lennol malesiaan. Stadista siis lensimme Finnairilla Muncheniin ja vaihdoimme lentoyhtiota Abu Dhabin uuteen maailmanvallotusyritykseen Etihad Airwaysiin. Suurista ennakkoluuloista huolimatta Etihad osoittautui kaikkien aikojen parhaaksi lentoyhtioksi. Jokaisella turistiluokan perusjantterilla oli oma televisioruutu, josta loytyi noin 80 elokuvaa, 140 televisiosarjan jaksoa ja iso liuta hullunhauskoja arcade-peleja. Sisustus oli myos aivan omaa luokkaansa ja juomatarjoilu pelasi koko matkan... Tama ei siis ole kehumista vaan sura mainos.

Noo joka tapauksessa paasimme Adu Dhabin kautta 19 tunnin matkustamisen jalkeen vihdoin Bangkokiin ja taksilla hostellille, joka oli maksettu aikasemmin netin kautta. Iloksemme saimme perilla huomata, etta hostelli ylitti kaikki odotuksemme. Hostelli, jossa siis vielakin budjailemme on taysin hotellitasoinen: ilmastointi, todella siisti huone ja kattouima- allas, jossa on nyt tullu vietettya jo muutama tovi.
Huoneen kuitattuamme aattelimme ottaa muutaman tunnin nokoset, silla kello oli 10 aamulla ja olimme olleet 24h reissun paalla. Kauneusunilta herattyamme huomasimme kellon olevan 21. Ajattelimme, etta paiva oli kauppareissua vaille valmis, kunnes takas tullessa paarin poydasta joku tokaisi niinsuomalaismaisesti: TERVE! Tulipahan sitte tutustuttua keski-ikaiseen Thaimaassa asuvaan suomalaispariskuntaan Hannuun ja Kirsiin. He siina sitte vaha tarjosivat ja ilta paattyi meikalaisen huikeaan karaokesuoritukseen Imaginen ja Stairway To Heavenin merkeissa. Hauskaa oli ja heti saatiin tutustua "paikallisiin".

Seuraavana aamuna sitte saapui Jonsson, Martti ja Nelli suorituspaikalle vasyneina, mutta iloisina. Mentiinpa kokeilemaan kattoallasta (josta kuva jos saan siirrettya) ja yritettiin saada vaha varia, joka ilmeni ainoastaan pienena punotuksena.
Iltapaivalla kaytiin pyorimassa vaha keskustassa ja silla pahamaineisella Khao San Roadilla, jota myos backbacker-helvetiksi on kutsuttu. Ja sita se todellakin oli. 5000ihmista samalla kadunpatkalla paikallisten kauppiaiden ukotettavana. Se ei todellakaan ollut kaunista kateltavaa ja mieleen vakisinkin tunki Stockmannin hullut paivat, jossa samaan aikaan esintyy Bryan Adams viimeista kertaa elamassaan.
Mutta saatiin perustarpeet ostettua ja juostiin pois. Illalla istuttiin uima-altalla, kuunneltiin musiikkia Ipodilta ja maisteltiin paikallisia oluita hyvassa seurassa. Kahen aikaan yolla koimme hyvaksi ideaksi ottaa taksi juurikin sinne Khao San Roadille joka osoittautuikin lahes tyhjaksi joten kavimme syomassa ja otimme neljaan pekkaan (jonsson oli nukkumassa) tuktukin jolla posotimme hostellille hyvin pitkien kiertoreittien kautta. Tehtiin mm. U-kaannos ja mentiin kattomaa mopokisoja kadun varteen. Perille paastyamme uni maittoikin ja seuraavana "aamuna" uima-allas teki gutaa.

Naiden kiemuroiden kautta paasemmekin tahan paivaan... Olimme jostain syysta taas pyorimassa kaaos-tiella ja osteltii vaha vaatteita ja kuosittauduttiin muutenkin jatkoreissua silmalla pitaen. Nyt siis viimein paasimme nettikahvilaan asti ja saatiin blogit paivitettya. Tasta ois yllaripyllari tarkoitus jatkaa uima-altaalle ja siitapa sitten varmaan nukkumaan.

Mutta palatkaamme asiaan kuluvalla viikolla! Ilmoitelkaapa mita siella niin sateisessa ja synkassa Suomenmaassa tapahtuu (no eihan siella mitaan tapahdu, mut anyway...) !

Sawadee !

(Kirjotin tan eilen mut sain paivitettya vast tanaa, joten aikamuodot saattaa hamata... Tanaan ei tapahtunu

8th January 2008

Viimeinkin
No kyllä ollaan odotettukin blogiin tulevan kuulumisia ja kuvia. Eipä hyttysmyrkyn + Etonon mukaanotto ollut turhaa! Meillä on täällä lunta ja kylmä ja teillä on vastaavasti aurinko ja itikat (onko tasapeli??). Joka tapauksessa mukavaa loman alkua. Pitäkää järki aina päässä lippiksen lisäksi. Usein viestejä ja kuvia blogiin!

Huikeeta!
Mahtavaa reissua teille kaikille! Suomessa lumet tuli vihdoin ja ollaan jo sentään miinusasteilla, joten mustasta helvetistä on sentään jo päästy eroon... toistaiseksi... (TÄÄL ON IHAN SAATANAN KYLMÄ, PYSYKÄÄ SIELLÄ!) Tallokaa mun puolesta yks seteli, jossa kunkun kuva...

Tot: 0.08s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 54; dbt: 0.0539s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb