Ayutthaya

Thailand's flag
Asia » Thailand » Central Thailand » Ayutthaya
January 27th 2008
Published: January 27th 2008

Vi har vaeret en uges tid paa Koh Tao og hvis nogle skulle oenske at se billeder derfra kan der henvises til billeder fra sidste tur, hvor vi ogsaa var der to gange. Det har ikke aendret sig naevnevaerdigt.

Det sidste vi har bedrevet er en tur til Ayutthaya, som er den gamle kongeby i Thailand og som indeholder meget gamle Khmer templer. Det er meget flot og byen er ikke en touristfaelde, dem er der ellers en del af her i Thailand.

Afhugget Buddhahoved!Afhugget Buddhahoved!
Afhugget Buddhahoved!

Dette hoved er blevet glemt og har paa forunderligvis faaet nyt liv som en meget stor attraktion og den er da ogsaa fin.
Familieidyl!Familieidyl!
Familieidyl!

Vi staar her imellem en masse gamle brokker og nogle af dem er flotte. Burmeserne som oedelagde Ayutthaya har hugget hovederne af alle Buddhastatuerne og de har haft temmelig travlt, der er i tusindvis af den i denne by og ingen, eller naesten ingen af dem har hoved mere.
Dusk!Dusk!
Dusk!

Naa jah, saadan ser der ud naar solen gaar ned.
By night!By night!
By night!

Om natten maa man ikke gaa inde i ruinerne, da det siges at der er fuld af slanger paa det tidspunkt,hmmm, gad vide hvor de var da vi gik igennem ruinerne om dagen, man skal maaske holde sig fra sorte huller i vaegge og lignende. Flot er det dog og billedet er taget mens vi sejler forbi paa den store flod som gennemskaerer Ayutthaya paa sin vej til Bangkok.

Tot: 0.039s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 23; dbt: 0.0205s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb