Billesborgbanden

Lene Sebastian Sofie og Soeren

At rejse er at leve!

Asia » Nepal » Annapurna » Annapurna Circuit February 12th 2013

Nepal, Malaysia og Thailand 2012 10/11 tog vi Sofie, Lene og jeg til Nepal for at gå en lang tur i Annapurnaregionen og her er lidt billeder. Søren... read more
S1940021
S1940028
S1940034

Europe » United Kingdom » England » Cornwall July 7th 2011

En 3 ugers køre tur rund i Syd-england i den forkerte side, det kan nemt gå galt, men vi overlevede.... read more

Asia » India » Kerala » Alleppey December 11th 2010

De gamle rismarker (som stadig producere bunker af ris), deres vandveje og både bruges nu til at transportere tourister og der er ikke uden grund, her er meget smukt og stille, når altså ikke der lige skal vaskes tøj.... read more
Sunset
Kingfisher
Arbejdende folk

Asia » India » Lakshadweep » Kadamat December 1st 2010

På Lakadiverne er der fantastisk smukt, lige som en atol skal være, fyldt med palmer, krystalklart vand massevis af fisk, osv. Vi havde desværre ikke kamera med ned på vores dykkerture, så undervandsbillederne er nærmest bare fra vandkanten. Befolkningen er muslimer og man kan kun bo på nogle meget få øer i området i specielle resorts kørt af den Indiske stat.... read more
Lene på stranden
Fiskere
Sofie i det fantastiske vand

Asia » India » Kerala » Kochi November 26th 2010

Asia » India » Rajasthan November 15th 2010

Vebesoegte Jaipur, Bikaner, Jaisalmer, Jodhpur, Pushkar og Agra (sidstnaevnte i Uttar Pradesh dog)... read more
Den store borg ved Jaipur
Parakitter
Jaisalmer "den gyldne by"

Asia » India » Uttar Pradesh » Varanasi November 11th 2010

Vanasi er en hektisk by med mange hellige koer og mennesker. Varanasi ligger ned til den hellige flod Ganges eller moder Ganga. Der er religoese festligheder hver aften.... read more
Gammel dame ved Ghat (trapper)
Badende mennesker
Ceremonimesteren

Asia » Nepal » Kathmandu November 4th 2010

Vi har haft 5 dage nu og et par stykker inde vi tog til Annapurna i Kathmandu. Inden vi tog til Annapurna har vi vaeret paa besoeg i Durbar square i Kathmandu Efter vi vendte tilbage til Kathmandu, har vi: 02.11 vaeret i Patan, som ogsaa er en af kongebyerne med en Durbar Square (betyder kongens hovedkvarter) 03.11 vaeret i Bhaktapur, som betyder den hellige by. Denne by er den originale kongeby og der er en Durbar Square og to andre lidt mindre squares som er mange, mange aar gamle. For nogle hundrede aar siden var der en konge (Malla) som havde tre soender og derfor delte Kathmandudalen op i tre kongeriger Bakthapur, Patan og Kathmandu og saadan var det i mange aar, derfor er der tre Durbar Squares i Katmanduomraadet. 04.11 vaeret i Pashupatinath, som ... read more
Kvinde paa Hanuman Durbar Square
Bhaktapur
Sebastian og Bhaktapur

Asia » Nepal » Annapurna » Annapurna Base Camp October 19th 2010

Denne dag rejste vi fra Kathmandu for at goere os klar til at gaa en lang tur op i bjergene, vi skulle gaa i 12 dage op, og ned. Hvis det bare havde vaeret op, men det var op ad det ene bjerg og ned af det naeste, for at gaa op ad det naeste og ned igen, 500 meter op og derefter ned igen. Man faar gode ben af det, det er meget bedre end dampen af kold te. Den foerste da gik vi til et lille tehus i 1300 meters hoejde for naeste dag at gaa til Ghorepani, overnatte og naeste morgen gaa til Poon Hill. Poon Hill er beroemt for fantastiske udsikter over hele bjergregionen, men der var naesten totalt overskyet. Vi fik heldigvis meget mere at se gennem dagen og i saerdeleshed ... read more
Vores Foerste vaert, Amrita
Rismarker
Typisk hus

Tot: 0.124s; Tpl: 0.006s; cc: 18; qc: 86; dbt: 0.0814s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb