1e dag

Asia » South Korea » Seoul
August 26th 2008
Published: August 26th 2008

Yo yo yo,

Nah eerste dag zit er nu voor de helft op hier in Seoul dus de eerste culture shocks zijn al geweest. De vlucht was echt relaxed maar was blij om weer geland te zijn want 10 uur vliegen is gewoon kut. Het eten was ook meteen Koreaans en dus wennen want ze koken echt pittig. Ik heb het oude vrouwtje langs mij dan ook 6 uur lang lopen vergassen in de hoop dat ze de dikke Duitser voor ons ervan verdacht. Maar goed eenmaal aangekomen wast gewoon de bom:D Incheon Airport is super modern (fok schiphol), met chaffeurloze metros , watervallen en alles super modern. Het gebouw zelf zie je op de fotos. Na 3 uur wachten op mn maat waren we klaar om met een chickie uit litouwen richting Seoul te karren. Ze rijden hier alleen maar dikke auto's van merken die ik niet ken en die allemaal op mercedes lijken dus zit wel goed. Toen we richting Seoul reden viel op dat de metropool midden tussen de bergen ligt met pagodes en tempels verstopt tussen de bomen. Maar die dingen bekijken we volgende week wel ofzo. Onze taxi chauffeur reed 5x verkeerd en sprak geen Engels. Het bleek later dat bijna niemand dat doet. Zelfs als je 'English please" zegt blijven ze Koreaans lullen dus je weet dat je in een vreemd land bent. Eenmaal angekomen bij ons appartement bleken we de eerste te zijn en er is nu nog steeds niemand bijgekomen. Het is een gloednieuw gebouw en alles zat nog int plastic, maar wel echt een relaxed appartement. Keuken, wc, douche, wasmachine echt alles zit er in behalve bestek en borden. Maar we gingen toch buiten de deur eten dus moet niet uitmaken. We zijn daarna ff de winkelstraten ingelopen om wat te bikken en daarvan krijg je het beste het Aziatische gevoel. Winkels zijn overal, op elkaar 6 hoog, 40 uithangborden per winkel en ze verkopen allemaal rare shit (gedroogde inktvis is hier de tegenhanger van de bitterbal). We besloten te gaan eten bij een"Italiaan". Ik bestelde de spicy chicken en grilled beef. Ik kreeg een mega lekker gerecht met kip en een bak met gekookte beef met groenten en rijst. De chicken was echt niet normaal pittig maar wel goed te pruimen en de beef opzich ook wel maar is geen favoriet van mij. Na ons volgevreten te hebben hebben besloten we ff te gaan slapen voor 2 uurtjes. Maar we sliepen recht door de wekker heen en tis nu alweer 20:00 uur dus dag naar de klote. Nu dalijk ff douchen en eten en dan richting het centrum voor vette nachtfotos van Seoul. Eerste indrukken waren dus vet maar wel wennen plus Koreaanse chickies zijn vet lekker dus komt helemaal goed.

Masoooooooollls

26th August 2008

Hi!
Hey Daan.. een goed begin van je blog...leuk om te lezen dat het tot zover allemaal goed is gegaan! Ga je via hier wel een beetje in de gaten houden ;) x

Tot: 0.055s; Tpl: 0.015s; cc: 6; qc: 24; dbt: 0.0319s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb