Det kunne du ikke have sagt tidligere?


Advertisement
Philippines' flag
Asia » Philippines » Cebu » Cebu City
September 7th 2010
Published: September 7th 2010
Edit Blog Post

En forskel på dansk og filippinsk kultur, er de der små ændringer i planerne der lige pludselig kommer - noget der ikke behager min tidstyranniske danske mentalitet, men som jeg bare må acceptere og anse som "en del af charmen". Jeg underviser fra i mandags til i morgen onsdag, så jeg har knoklet med at forberede mig, for jeg vil jo så gerne gøre det så godt! Det første der så skete i går morges, var at min lærer, mrs. Seno, fortæller mig at timerne denne dag kun var 50 minutter i stedet for den sædvanlige time. Jeg var fristet til at spørge:

"Kunne du ikke have sagt det tidligere?"

Men gjorde det ikke af høflighed. Til gengæld steg mit stressniveau, for ikke at tale om mit svedniveau (!), til uanede højder. Jeg havde jo planlagt et stramt program efter devicen "hellere have for meget end for lidt". Nå, men det gik da, selvom noget af programmet måtte skydes til i dag. I dag fik jeg så at vide at der er helligdage torsdag og fredag, og i og med at vi har været på skolen i 2 1/2 uge, kunne jeg igen blive fristet til at spørge:

"Kunne du ikke have sagt det tidligere?"

Men igen nænnede jeg det ikke, men konstaterede tørt for mig selv at den aldrig var gået derhjemme. Og så måtte jeg minde mig selv om at jeg netop ikke er hjemme, men omme på den anden side af kloden, og her gør man bare tingene på andre måder - det er jo derfor at jeg er her. Nu bruger vi de ekstra fridage på at tage til Moal Boal (på sydspidsen af Cebu) for at snorkle, bade og klatre i vandfald, og det glæder jeg mig voldsomt til i skrivende stund.

- Anders Thorsen

Advertisement



Tot: 0.058s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 47; dbt: 0.0327s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb