Canbancanlan skole!


Advertisement
Philippines' flag
Asia » Philippines » Cebu » Cebu City
August 28th 2010
Published: August 28th 2010
Edit Blog Post

Onsdag til fredag har været vores første dage på Canbancanlan National High School, som er den første af de tre skoler vi skal undervise på herovre. Det er en offentlig skole, og som forventet er forholdene da også noget anderledes end dem på San Carlos' skoler (som tidligere beskrevet er privatskoler med gode forhold). Lad mig komme med tre eksempler:

1. Hver gang det regner bliver skolen oversvømmet, da regnen herovre kommer i voldsomme mængder! Heldigvis varer et regnskyl ikke meget mere end fem minutter, men er altså nok til at oversvømme skolen i timevis.

2. Der er op til 70 elever i hver klasse, vel at mærke i klaseværelser der ikke er meget større end et dansk klasseværelse.

3. Strømforsyningen til skolen er ustabil. Ifølge min mentor, mrs. Seno, må skolens kopimaskine kun benyttes meget tidligt om morgenen eller sent om eftermiddagen, når eleverne har fået fri. Grunden hertil er at der ikke er nok strøm til at have blæserne i klassen kørende, computerrummet, køkkenet osv. kørerende på samme tid.

Når det så er sagt, er det en god skole. Lærerne virker engagerede og arbejder det bedste de kan under de givne forudsætninger, og eleverne virker motiverede og nysgerrige efter læring. Senere vil jeg skrive om mine første oplevelser i de to klasser jeg følger.

- Anders Thorsen



Advertisement



Tot: 0.056s; Tpl: 0.009s; cc: 3; qc: 46; dbt: 0.0379s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb