ABC Trekking Day #3 "Early Bird Special"

Nepal's flag
Asia » Nepal
November 15th 2012
Published: June 16th 2017

Geo: 28.2636, 83.9724

The clock sounded alarm at 4:45AM! But after a 1-hour hike up Poon Hill in polar temperatures as part of an endless stream of foreigners we were awarded with a spectacular view watching the sunrise over the Annapurna Range 😊
After returning to Ghorepani we had breakfast and went off to our next destination. The trail was pretty steep and rough. And after a while I felt my knee pains again. Especially going downhill. Something that started on a trek in Patagonia 3 years ago. But eventually I made it to our guesthouse for tonight, the Mountain Discovery Lodge in Chuile. With amazing valley views and a hot burning stove in the tea house 😊

Der Wecker klingelte um 4:45 Uhr! Aber nach einer 1-stuendigen Wanderung hoch zum Poon Hill bei Polartemperaturen als Teil eines endlosen Stroms von Auslaendern, wurden wir belohnt mit einem spektakulaeren Sonnenaufgang ueber der Annapurna Gebirgskette 😊
Nach unserer Rueckkehr nach Ghorepani gab es Fruehstueck bevor wir uns aufmachten zum naechsten Tagesziel. Der Bergpfad war ziemlich steil und holprig. Und nach einer Weile meldeten sich meine Knieschmerzen zurrueck. Besonders wenn es steil bergab ging. Hab ich mir vor 3 Jahren bei einem Trek in Patagonien zugezogen. Aber irgendwann schaffte ich es zu unserem heutigen Gasthaus Mountain Discovery Lodge in Chuile. Mit atemberaubender Aussicht ins Tal und einem heissen Holzofen im Teehaus 😊

Tot: 0.198s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 49; dbt: 0.0537s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb