Dagen in Pokhara als nooit tevoor...

Nepal's flag
Asia » Nepal » Pokhara
March 2nd 2011
Published: March 2nd 2011

Namaste!!!

Nog maar enkele dagen geleden en toch al weer zo veel te vertellen…
Zaterdag besloten we de Nepalese madammen van de Butterfly Foundation een handje te helpen door alle patatten en al het onkruid uit hun achtertuin te halen. Na twee uur zware arbeid  werden we beloond met gebakken verse patatjes en lekker milk tea! Een beetje energie konden we wel gebruiken aangezien we enkel een ontbijtje genomen hadden. Het was echt leuk nog eens met de handen in de grond te koteren samen met die vrouwen.
Dinsdag kwamen we terug met onze fiets toe aan de lodge na de extra period. Ik had het gekke idee (dankzij een leuk gesprek met enkele Nepalezen van de lodge de avond ervoor) om eens te gaan zwemmen! Mij werd gezegd dat het een binnenzwembad was… maar bleek dat het een ijskoud buitenzwembad was met verfrissende temperatuur van zo’n 15 graden! Toch hield dit Jeroen en mezelf niet tegen om een lekker ijsberingske te doen. De eerste 5 minuten waren adembenemend (= letterlijk te nemen!! Te koud om te zwemmen én makkelijk naar adem te happen). Na een halfuurtje zwemmen dachten we een lekker warme douche te nemen. Helaas was er geen warm water ter beschikking. Dan nog maar eens bibberen. Met beiden pijnlijke stijve tepels gingen we naar Laila’s; onze vertrouwde bar om een XL- chocomelk en XL- theetje.
Vandaag op ons gemakje want het is Shiva Ratree (holiday!!!). Zo kwamen we op het prachtige idee een bootje te huren en naar het midden van het Phewa meer te roeien en daar voor enige tijd met een boekje op kappelend water te vertoeven. Het plan was zeer geslaagd en na een 2-tal uren gingen we terug aan land. Lekker zo even weg van alle lawaai, alle mensen… enkel het water, de bergen, wat feestmuziek en het geluid van bladeren die omgeslagen worden.

Tot: 0.123s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 49; dbt: 0.0419s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb