Nepal...

Nepal's flag
Asia » Nepal » Pokhara
June 6th 2007
Published: June 6th 2007

De drukte in het toeristische Thamel in Kathmandu was eigenlijk al snel genoeg maar er moesten nog visa geregeld worden wat al snel een week duurt. Een uitstapje naar Nagarkot en een Bungee resort waar Sjoerd een sprongetje van ongeveer 150 meter naar beneden heeft gedaan waren een goede afwisseling op het westerse Kathmandu. Na bijna twee weken vertrekken we naar Pokhara...

Aan de westzijde van Pokhara ligt een groot meer waar het toeristische gedeelte van Pokhara zich bevindt. We belanden in een hotelletje een eind uit het "Lakeside" waar een terras aan het meer, een bootje, leuke mensen, rust en een lekker zonnetje het leven erg aangenaam maken; een perfecte plek om je voor te bereiden op de Annapurna Circuit.

De Annapurna Circuit is een wandeltocht om de Annapurna waar je ongeveer twee a drie weken voor uit moet trekken. De tocht is ongeveer 200km lang en start op 800m hoogte. In een aantal dagen klim je tot de Thorung La pas (5416m, dat is de hoogste pas ter wereld!) om vervolgens weer naar 800m af te zakken. Het constante klimmen en dalen maakt de tocht pittig en naarmate je hoger komt krijg je meer last van het lage zuurstofgehalte wat het lopen zwaarder maakt en voor hoogteziekte kan zorgen (hoofdpijn, misselijkheid, een coma en overlijden). Maar door die verschillende hoogtes kom je ook door allerlei verschillende soorten fantastische landschappen en loop je door jungle, naaldbossen, kale bergen en door de sneeuw.
We hebben uiteindelijk de trek in twaalf dagen gelopen en we waren voor de 31ste weer terug in Pokhara om aan het meer Sjoerd z'n verjaardag te vieren.

Na nog een paar dagen relaxen in Pokhara vertekken we richting Varanasi, India...

9th June 2007

heb je daar nou al je energie in gestoken???
Dit was de eerste reactie van rene toen wij vanmorgen jou het ravijn in zagen duiken, sjoerd... Wij zitten nog na te bibberen.... En zouden het voor geen goud zelf durven. Ben trouwens blij dat we er niet bij waren!
9th June 2007

in de wolken
Lieve Lina en Sjoerd, Wat een prachtige Annapurna tocht! Zo te zien is het elke dag genieten! Veel plezier en 'n pond kusjes! Daaaaag, MO
11th June 2007

Nepal-wiet ?
Zag ik daar niet ergens de enige echte biologische Nepal-wiet? Wel iets anders dan een reiger in het hollandsche riet ...
17th June 2007

lekker wandelen
Wow, dat is echt een heftige wandeltocht.. Maar aan de foto's te zien was deze het zeker waard..
17th June 2007

Hey Lina en Sjoerd, Het ziet er echt heel heel gaaf uit. Lijkt me echt wel dood slopend die wandeling, maar aan de foto's te zien was deze het zeker waard.. Next stop India? VAn wat ik heb gehoord is het daar ook echt super. En lekker eten (he Lina ;)
2nd July 2007

Bis bis!

Tot: 0.079s; Tpl: 0.034s; cc: 10; qc: 19; dbt: 0.0367s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb