Mount Everest

Asia » Nepal » Kathmandu » Thamel
March 16th 2007
Published: March 18th 2007

16 och 17 Mars:
6.30 pa morgonen korde taxin ut oss till flygplatsen varifran var "Mountain Flight" over Himalayas bergskedja avgick. Efter lite forseningar pa grund av vadret kom vi antligen ivag. Alla passagerare fick varsin fonsterplats i det lilla propellerplanet som endast rymde 20 platser. Forst fick vanstra sidan av planet avnjuta den maktiga utsikten varefter planet vande och hogra sidan fick chansen. Vi fick ocksa chansen att ga fram (dubbelvikta i det lilla planet... Johan blev fotad av turisterna) till kockpit for en forstaparkettvisning av bergen. Sofie hade turen att fa ga fram just da planet vande och flog rakt emot Mount Everest (8850m). Nar vi kom tillbaka till Kathmandu Guest House blev vi forflyttade till ett annat hotell pa grund av overbokning. Det gjorde ingenting eftersom vi fick ett betydligt finare och dyrare rum till samma pris per natt som det gamla. Den eftermiddagen avnjot vi milkshakes i hotellets roof top garden dar vi solade pa en filt. Riktigt nice! Pa kvallen atervande vi till samma restaurang som vi atit pa kvallen innan. Dagen efter tog vi en Rickshaw pa en entimmas sightseeing. Sofie var forkyld och njot inte av resan forran vi (pa Sofies begaran) stannade vid en butik som salde Pashmina sjalar. Johan prutade hejvilt och uppmuntrade Sofie att kopa flera sjalar eftersom priset per styck da sanktes drastiskt. 520 SEK fattigare men tre pashminasjalar rikare, akte vi hem till hotellet.

19th March 2007

Wow
Så underbart härligt det låter, även om jag aldrig svingat mig i några gummiband och aldrig kommer att göra det heller för den delen...:) Det kanske känns ännu bättre för er att höra att här i Borås så har det under hela dagen fallit olika saker från himlen, snö, regn och hagel. Ta hand om varandra! Pussar och kramar/Anna
23rd March 2007

Nu har vi kommit hem från våran resa och vi längtar redan iväg igen. Ni har redan gjort och sett så mycket spännade saker och tänk att ni har så mycket kvar. Härligt!! Kram på er båda

Tot: 0.071s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.0455s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb