Stromavbrott med hav av levande ljus

Nepal's flag
Asia » Nepal » Kathmandu » Thamel
March 13th 2007
Published: March 17th 2007

13 Mars:
Vi vaknade upp till ljudet av smattrande regn och ett stort malntacke over hela Kathmandu. Sofie kande av smartor i magtrakten och Johan fixade sjalvkart medicin fran det lokala Apoteket. Efter forsta dosen kande sig Sofie redan battre! Denna dagen anvande vi till att lara kanna omradet runt Guesthouse. Som gjort for turister med mycket shopping i form av klader (Pashmina och Cashmir), fotobutiker, affarer som salde The North Face-kopior, restauranger, fik och massor av manniskor som ville att vi skulle aka taxi med dem, rickshaw (cykeltaxi) eller kopa resor. Trots dubbla fleecetrojor och Goretexjackor borjade vi frysa framat eftermiddagen. Vi lyxade oss da med massage for Johan och fotmassage och harklippning for Sofie, hela kalaset gick pa ca 130 SEK! Nar strommen helt plotsligt gick i hela Kathmandu sent pa kvallen(vilket den tydligen gor dagligen) tog vi en rickshaw runt om i staden. Vackert! Overallt hade manniskor tant levande ljus bade i sina sma affarer och privatbostader. Morkret fullt med lagorna fran stearinljus och manniskormyller gav en mycket mysig och mystisk stamning. Ett lugn i en annars kaotisk stad. Vi avslutade dagen med en middag pa en italiensk restaurang.

Tot: 0.107s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 46; dbt: 0.0776s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb