To dage i hovedstaden

Asia » Malaysia » Wilayah Persekutuan » Kuala Lumpur
February 6th 2009
Published: February 6th 2009

chinatownchinatownchinatown

ingen ved hvorfor de sad med aviser paa hovedet
Hej

Saa er de foerste 2 dage i kuala lumpur gaaet..
Dagen efter vores ankomst brugte vi paa at se lokalomraadet. Vi gik bl.a. en tur, der endte hos frisoeren for os begge. Vores egenlige kurs var Chinatown, men eftersom vi havde gaaet i den forkerte retning foelte vi vi maatte bruge omvejen til noget konstruktivt.

Da vi endelig kom paa rette kurs fik vi gaaet til Chinatown, hvor der mildest talt var gang i den. Hvad enten det var boder med mad, frugt, toej eller fodmassage og Fish spa skulle det saelges. Saa det var som vi kender asien, med tilraab som " Hey you! You need T-shirt!", hehe.

Vores videre vandren foerte os med noget besvaer til Little India, der var ligesom Chinatown bare med indere istedet for kinesere.

Derudover fik vi set, hvad der efter sigende skulle vaere sydoestasiens stoerste shoppingcenter, men den har vi hoert et par gange. Bl.a. paa Filippinerne. Det skal dog siges at det faktisk var meget meget stort. Saa hvem ved om det faktisk passede. Felix fik da ogsaa koebt en gadget til sit laekre kamera, men takkede nej til en lense til 6200 kr, hvorefter en ophidset Malay
asia's biggest?asia's biggest?asia's biggest?

maaske det stoerste i asien
helt serioest sagde "heeeeyy.. Be a man!" Haha.

Dagen igaar stod vi tidligt op, og tog til Kuala Lumpurs nr. 1 kendetegn, The Petronas Towers. to taarne med en hoejde paa 452 meter. De har tidligere vaeret verdens hoejeste bygning, men det er en rekord der i disse dage ikke holder laenge.
Vi fik gaaet paa gangbroen mellem dem, der var placeret i en hoejde af 170 m.
Herefter blev det igen tid til at se paa eventuelle koeb vi kan goere os naar vi vender tilbage. Der blev kort sagt rekognoceret, i petronas towers tilhoerende shoppingcenter Suria KLCC, der ogsaa var meget stort.

Efter al den vandring i byen var det tid til at besoege en af byens aandehuller, i form af en stor og varm park med en tilhoerende flot soe.. Smukt.
Dagen sluttede med et godt maaltid, efterfulgt af en halvdyr oel paa en af byens 'In' steder, en bar ved navn ' The Social'. Et sted for folk med hang til pinjekerner og rucula.

I dag tager vi til Borneo, mere praecist en lille by kaldet Semporna, hvor vi imorgen skal laere at dykke.

I hoerer fra os.. Hilsen Felix og Jonas

jonas i petronasjonas i petronas
jonas i petronas

hvad ser han mon?
lake gardenlake garden
lake garden

med hilton i baggrunden

Tot: 0.066s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.0423s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb