Kuala Lumpur

Asia » Malaysia » Wilayah Persekutuan » Kuala Lumpur
February 12th 2007
Published: February 19th 2007

Hei igjen😊

lenge sida sist no..vi e visst blitt litt sloeve..

Vi hadde stort sett fine daga i Kuala Lumpur..fin by😊

Naar vi kom paa flyplassen, troette og slitne, hoppa vi inn i beste og fyste taxi..tok ca tre kvarter inn til byn..halvveis blei vi stoppa av blaalys og sirene..heldigvis,for vaar del, va d bare ei frontlykt som va gaaen..saa turen blei ikkje saa veldi loennsom for taxisjaafoeren alikevel..jaja..vi kom oss no dit vi skulle😊 Vi tok inn paa en ok plass..

Dei neste daganbe gikk stort sett til sightseeing og litt shopping..(ikkje at d blei shoppa saa masse..)Vi besoekte petronas twin towers, Menara KL tower der vi kika litt paa utsikta, Chinatown, og ellers d nsom va verdt aa faa me seg i KL..vi tok og turen til Batu caves, som ligge en halvtimes kjoering me buss (fire kr paa kver..�ra sentrum..d va llitt spennande😊 Hellig for hinduistane..en gang i aareta,i maanedskifte jan/feb, altsaa noken daga foer vi va der, va dre oppimot en million besoekande paa tre daga..gla vi ikkje fikk me oss d😊Vi gikk opp 272 trappetrinn (varmt!!!)..inn i fjellet va der store grotte!!og masse apekatta..😊

Trafikken her e, som dei fleste andre plassane rundt om her, helt gal!!!!som kanskje mange allerede har faatt me seg, blei Jaana altsaa paakjoert av en motorsykkel..ikkje bra!overgangsfeltene her e faa og har i praksis liten betydning..ingen som stoppa for deg!vi proeve aa krysse en firefeltsvei..bilane hadde roedt lys,saa dei sto i ro..vi gjor som alle andre og gikk mellom bilane over veien..plutselikom der en motorsykkel fykande mellom to rade..han hadde ikkje sjangs til aa stoppe og vi saag d altfor seint...d smalt..alt skjedde saa fort at vi huska egentli ikkje helt ka som skjedde..Jaana blei kasta noken meter bortover veien..men kom seg paa beina (etter at en bil tuta!!!..) og ut av veien..litt lettare i sjokk..d gikk greit me syklisten og..ca 20 stykke flokka sge rundt han for aa sjaa at han hadde d bra..ikkje en brydde seg om oss..vi fikk bare stygge blikk..d va best aa komme seg derifra, foer Jaana blei skikkeli sint..va mest skremt egentli..vi tok en taxi tilbake til hotellet..va heldigvis mest forslaatt, ikkje saa mange skrubbsaar..fikk rensa dei som va og plukka ut litt grus fra albuen..au!!!ribbebeina fikk den stoerste smellen..(fortsatt ikkje helt bra to veke etterpaa..)fortsatt litt i sjokk..men vi va heldige tross alt!!kunne gaat masse vaerre..blei take away pizza den kvelden..😊

Dei siste dagane i KL blei som foelge av tilstanden litt redusert..vi tok d ganske roli😊vi hadde noken fine daga her, men vi e ikkje imponert over gjestfriheten her..kanskje d e vi som har blitt for godt vandt..😊

Vi reiste vidare til Singapore tidli den 12..tanken paa mange tima paa en humpete buss frista ikkje..kroppen til Jaana skreik etter en flybilett..d va baade billig og greit..

Oppdatering fra Singapore kjeme snart😊

Menara KL TowerMenara KL Tower
Menara KL Tower

421 meter hoegt..fin utsikt derfra:)

19th February 2007

hilsen
Supert m nytt reisebrev:-)Ser ut t å vere en spennande storby,som ikkje passer for noken m høgdeskrekk.....Synd m jaanas uhell i trafikken,d ødela vel litt av opphaldet der,men ser ut t at dokke har fått m en del alikavel!Håpe dokke no har herlige dagar på Bali:-)Ska hilse fra pappa og bette og:-)
19th February 2007

Helsing
Hei.. Ser ut til at dokke har fått med dokke ein del i det siste.. fint at dokke har det bra:-) Gunnar, sikker på at det du holder i henda er ekte:p..hehe.. dokke får ha god tur vidare!!
20th February 2007

Hei
Ser ut som dokke opplever masse forskjellig, spennende å følge med. Stygt med påkjørelsen Jaana, håper du er snart fit for faith. Du kjem til å huske Kuala Lumpur for den hendelsen. Gleder oss til å høyre om Bali..
20th February 2007

Forbanja tankelause,blinde, idiotmotorsyklista
Hadde eg fått tak i han på motorsyklen hadde han ikkje vært mykje verdt. Ja, det høyres vel ut som eg trur eg e tøff no eller noke sånt, men man får uante krefter når noken kjøre på uskyldige tantebarn som er ute i den store verden. Nemlig. E bare ekstremt letta over at det gikk bra med deg jaana!!! Offameg:(! Uansett så ser Kuala Lumpur fantastisk flott ut! Må ha vært en opplevelse å være der tross alt:) No gleda eg meg til neste reisebrev! KOS DOKKE MASSE! Stor klem
21st February 2007

Fy f... så eg misunner dåkke. Trur eg stenger butikken og reiser sjøl. Her heime er d snø og kaldt. Men eg skal no til England på fotballkamp om ei uke, så eg får sjå frem til det. Ha ei fortsatt eventyrlig reise. Skal hilse fra Espen og Annelin og.

Hilsen
Artig å følge med på reisen deres! Hører at dere er på Bali nå. Jeg skulle gjerne ha vært der, jeg også. Ut fra det jeg har blitt fortalt, ville jeg sikkert ha tatt meg en tur til Uluwatu. Skal visst være et fint tempel der... Håper på et bilde eller to? Kos dere!

GRATULERER!
Etter din innsats som er lagt ned i løpet av 2006 blir det bonus på deg i år. Tremendous. Lykke til videre på reisen.

Hei!
Godt at du slapp frå motorsykkelkræsjet med skrekken og nokre skrubbsår Jaana. Så mykje spennande som de ser og opplever er det imponerande at de får tid til å sende sånne flotte reisebrev slik at vi og får vere med på tur. Gooode greier!! Lukke til på neste etappe.

Tot: 0.292s; Tpl: 0.017s; cc: 9; qc: 56; dbt: 0.2548s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb