The Perhentian Islands!

Asia » Malaysia » Terengganu » Perhentian Besar
October 19th 2010
Published: October 19th 2010

Hej igen allihop! Efter en vecka i paradiset (utan bra internetuppkoppling) amr vi nu tillbaka i civilisationen. Vi ar tillbaka for en snabbvisit i Kuala Lumpur, for att invanta varat flyg till Vietnam. Har finns det aven bra internetcafen sa vi passar pa att uppdatera bloggen lite! Foregaende vecka har vi alltsa befunnit oss pa en o som ligger pa Malaysias nordligaste del av ostkusten. On ar en... Read Full Entry

Photos are below

Sååå härligt!
Hej på er era blötdjur! Jag förstår att ni har varit i Paradiset! Vilka härliga bilder och miljö! Sitter på jobbet och inväntar konferens och utvecklingssamtal så det kändes helt nödvändigt att få drömma sig iväg lite med hjälp av era foton och berättelse. Tack för det! Det glädjer mig speciellt att ni tänker på "oroliga mammor", jag leder säkert den ligan. Ta det försiktigt och var smarta (som ni är trots vissa foton som kan tyda på motsatsen....) i alla situationer så går allt bra! Än en gång tack för att vi får dela era upplevelser från andra sidan klotet! Många långa kramar till båda två! Mamma Helena

Underbart!
Magiska bilder! Välkommen till dykarklubben :-)
19th October 2010

Hej mina älsklingar! Vilka fantastiska bilder! Jag blir helt sjuk när jag ser dem! Aporna underbara! Bikinin o badbyxorna schyssta!! Massa kramar! Mor
20th October 2010

"Lite" avundsjuk är jag faktiskt...
Tjabba! Hur ball är det inte att dyka?! Ni verkar ha det helt underbart. Njut, njut, njut... Här i Malmö är allt som vanligt. Någon som hällt tändvätska över en barnvagn, tänt på, och sedan rullat in den i ingången på sjukhuset. Folk kommer in varannan dag med skottskador. Just det, vädret suger också... Fortsätt att skriva, det är ball att läsa. Kjamiz*
21st October 2010

Hallå eller Det känne helt galet att kunna följa er här hemifrån ett Sverige där det tokhaglade i dag! Det har hänt en del sedan man själv var ute o bummade på 90 talet. Då fick man skriva resedagbok i nån sunkig anteckningsbok som man glömde på flyget på vägen hem (har hänt mig två gånger). Så det blev Perhenti trots allt! Ser fram emot fler foton. Är grym avis o längtar efter att få ta med barnen på en sydostasientrip snart, ja Goran får väl också följa med om han vill. Massor av pussar o kramar tille er från moster Titti
23rd October 2010

Val av island
Ja till slut blev det Perhentian islands. Jag kollade upp vart folk tyckte det var bra att ta dykcert pa malaysia och da var det manga som rekommenderade Perhenti. Tanken var att vi skulle sticka till Tioman efterat men nar vi var pa Perhentian sa visade det sig att sasongen pa Malaysias ostkust tog slut precis efter vi var fardiga med dykcertet. Vi far sticka till Tioman nasta gang. Det kanns helt galet att hora om hagel och sno hemma i Sverige. Har staller vi AC:n pa 27 grader for att inte temperaturskillnaderna skall bli sa stora. Kanns ocksa galet att lasa om alla dodsfall i Thailand, Filippinerna och Vietnam p.g.a. tyfoner och oversvamningar. Kanns ju bra att man skall dit :P Som tur ar sa har vi lyckats undvika alla sanna hitills. Krama pa barnen och Goran! Jag kan f.o. ocksa tanka mig att folja med pa en sydostasientrip nar ni aker! :)
23rd October 2010

Häftigt ni ser ut att ha det grymt skönt. Det har vi också haft det även om jag är bra trött nu. Gå in på laget.se så kan ni se vad vi varit med om Kramar/Pappa
28th October 2010

Hej
Asså fy fan vad avundsjuk man blir. Här har det blivit mörkare och mörkare och varje dag blir det svårare att komma ur sängen, on top of that så har det regnat konstant i ungefär 2 veckor. Man har ju svårt att inte längta bort och få testa på att dyka då =) Nu ska jag läsa nästa blog entry också =P

Tot: 0.084s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 45; dbt: 0.0483s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb