fra fjell til regnskog!

Malaysia's flag
Asia » Malaysia » Sabah
April 28th 2008
Published: April 28th 2008

Fy faderrullandullandeisansveisan! Jeg har aldri hatt det saa goey i hele mitt liv foer!!!

For bare noen dager siden besteg jeg Mount Kinabalu, soer oest asias hoeyeste fjell paa 4100 meter over havet! Den siste biten ble besteget i moerket, foer soloppgang, og vi naadde toppen i tide til aa se solen staa opp og farge den kongeblaa himmelen oransje, gul, groenn, lilla og lyseblaa, mens skylaget under oss, laa som et teppe av myk bommul, pent dekket over hele verden. Det var bare oss, fjelltoppen og den mektige, klare himmelen. Fy fillern! Helt vidunderlig foelese!!!

Dagen etter dro vi inn i regnskogen. Midt paa Kinabatangan River, der dyreriket er frodig og regnskogen omgir deg paa alle kanter.
Bodde i en Camp midt inne i skauen. Der det ikke var elektrisitet, dusj eller rom. kun hytter, madrasser og Squat toaletter. Der var vi oppe til klokken seks, satt i baaten langs elven og tittet paa dyrene som vaaknet til liv. Fikk se flaggermuser sove inne i nysprungne Ginger leaves, sett tarantellaer paa vei inn i hjemmet sitt, sett Probocis Monkeys med sine store mager og gigantiske neser, sett krokodiller gli ned i vannet, og deres roede oyne lyse i moerket. Sett den stoerste typen av flaggermus fly over hodet mitt, sett en gigantisk, doed firfirsle flyte i vannet. Hoert fuglene og apene og insektene skrike og hyle, morgen og kveld. Holdt skorpioner og blitt lugget i haaret av rotter om natten. Kjent duften av groenne blader, vaat jord og gjoerme. Sett lynet slaa ned og opplyse himmelen, hoert tordenet brake saa hoeyt at huset ristet, og kjent regnet saa voldsomt at haaret klistrer seg til huden. Sittet med lokal mat, i alle varianter, i kveldsskumringen, mens guidene synger hoeylytt og spiller gitar, mens de ler og tuller.
Helt fantastisk. Elsket det! Elsker Malaysia! det er uendelig av muligheter og moroe ting aa gjoere!

Naa er jeg i Sempurna, som er et av verdens beste dykkersteder. Her skal jeg ta et Open Water Course i morgen. Et dykkerkurs for nybegynnere. Teori venter i morgen, mens de to neste dagene gaar med til fem dykk.
Gleder meg!
Haaper dere har det bra der hjemme ogsaa!?
Store klemmer!

Tot: 0.174s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 26; dbt: 0.1513s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb