Langkawi

Asia » Malaysia » Kedah & Perlis » Pulau Langkawi
November 1st 2008
Published: November 1st 2008

Hun ka-kao ik goere for det...Hun ka-kao ik goere for det...Hun ka-kao ik goere for det...

Mellemstation paa kabelbanen
Saa tog vi faergen til Langkawi. Her kan vi godt lide at vaere! Vi har oplevet meget:

Underwater world. Malaysias stoerste akvarie, med de stoerste ferskvandsfisk i verden som hovedattraktion. Meget sjovt at se alle de fisk vi lige har svoemmet rundt med fra en anden vinkel, men naar det kommer til stykket er det nu sjovere in the wild.
U.W. var ikke det store at raabe hurra for og vi ville hellere en tur i Kattegat centret i Grenaa en anden gang. Er der nogen der vil med...?

Dag to her paa oen lejede vi en scooter -125 cc, og fraesede derud af. Mega hyl at koere motorcykel! Vi koerte ud til et bjerg, hvor det var muligt at blive transporteret op via en kabelbane. Billigt og fremragende udsigt. Desvaerre skyet til den side hvor man kunne se til Thailand.
Derefter gik turen videre til Crocodile adventureland, hvor vi lige akkurat naaede kl. 14 fodringen. Vi fik dog en ret saa daarlig smag i munden, da vi saa at omtrent hundrede krokodiller var stuvet sammen i en soe der nok svarer til 2 tennisbaner. Vi talte dem... De fleste af dem var skambidt. Det var ret saa soergeligt.
Der var ogsaa et krokodille show med en 3-4 meters faetter af en krokko. Det var ret sjovt, -specielt fordi der koerte cirkusmusik i baggrunden der ledte tankerne hen paa Benny Hill show...
Resten af dagen blev brugt paa at cruise rundt paa oen.

Naeste dag havde vi bestilt en Island-hopping tur, hvor vi skulle ud og se en soe, en laekker strand og oerne fodring. Havde solen nu skinnet, var det sikkert en anden oplevelse, men regnbyerne var ret saa kraftige saa det var lidt trist, koldt og vaadt. Men lidt valuta for pengene fik vi da. Ved soen var der en masse cat-fish der lavede gratis fodrensning/tilslimning. Man skulle bare stikke foederne i vandet, saa klarede de resten. Duddi mangler desvaerre en taa, men det gaar nok det hele...
Stranden var ikke hva den kunne ha vaeret, men oernene var derimod et syn vi sjaeldent vil glemme. Vi sejlede ind i en lille vig hvor det simpelthen vrimlede med havoerne og glenter. Stedet maa aabenbart rumme en masse fisk, for de styrtdykkede i et vaek og fangede en masse. Meget imponerende at se paa.

Dorte er blevet lidt afhaengig af bodytreatment hernede, og vi frygter lidt for hvordan det skal gaa naar vi kommer hjem til dyre DK. Denne eftermiddag stod den paa 2 timers intensiv forplejning. Det var fantastisk, og smilet paa hendes laeber blev der i laaang tid.

Rasmus kunne havde ikke faaet nok af at vaere on the road, saa vi blev noedt til at leje en bil. Sjovt at koere i venstre side og at koere med automatgear! Det kostede omtrent 100 kr for en hel dag, saa det er jo lige til at overkomme.
Vi udnyttede bilen ved at komme ud til to vandfald hvor man kunne bade, og ved at komme paa Mc Donalds. -Det er lidt laekkert med noget genkendeligt en gang imellem...

Dagen i dag er spenderet paa stranden. Vandet her er mere a la vesterhavet saa der er desvaerre ikke brug for snorkeludstyr.

Vi regner med at tage videre sydpaa til Cameron Highlands om 2 dage. Her skulle det bugne med te-plantager.

Vi glaeder os til at komme hjem, men syns det er ok at ligge i solen og dase lige nu...

What-a-fallWhat-a-fall
What-a-fall

T.Q. A.P.R.Roenn

Tot: 0.089s; Tpl: 0.018s; cc: 10; qc: 51; dbt: 0.0367s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb