Macau

Asia » Macau
August 5th 2007
Published: August 6th 2007

Kirke i MacaoKirke i MacaoKirke i Macao

denne kirke braandte i 1600-tallet, det eneste som stod tilbage var denne facade. resten af kirken var af traa.
Da vi endte med 9 dage i Guangchou, og vi ogsaa gerne ville have nogle dage i Hong-kong endte det med en een-dags-tur til Macau. Vi tog med bus fra Guangzhou kl 7:45 og ankom ca klokken 11 paa Macou. den lange rejsetid var bl.a. pga. gaenseovergangen mellem Kina og Macao. - Ja, for der er en graense selvom baade Macao og Hong-kong begge er en del af Kina.

Macau er en oe hvorpaa Portugiserne fik lov at etablere sig i 1500-tallet. Dette praeger, baade udseendet af folk (dog vildt mange turister), bygninger og madkulturen. Der er bla. en del kirker paa oen.

Vi brugte kun dagen paa Macau-halvoen. Her er de fleste servaerdigheder og der er ikke langt imellem dem, og med det menes minutter. Der er tilpas med ting at se til en en-dagstur. Vi saa en nedbreandt kirke, som naermest er Macaus varetegn og Macau-museum, som har virkelig mange gode ting fra Macaus historie inkl. Kina-ting. Vi saa ogsaa en tempel der skulle ha ligget her fra foer Portugiserne, et gammelt pantelaaner hus, og fik Macau-mad - Claus fik en grillet kylling med hjemmelavet chili og jeg fik en form for biskemad - MUMS. Vi fik ogsaa begge en portogisisk traditionel groentsags suppe til forret og en portogisisk vin til 'dessert' - begge paa husets regning. tak Carlos.

Oeen er meget hyggelig og en sjov kombination mellem Kina/Asien og Portugal/Europa. MEGET mere internationalt ind vi har set tidligere paa ture. De fleste kunne da ogsaa engelsk. Da det var soendag var der masser af turister, bla. ogsaa europaerer og amerikanere.

Kl 22 tog vi en hurtigfaerge (dyr faerge - 174Y/person) fra Macau til Hong Kong. Lige inden vi koebte billetten, fandt vi ud af at vi kunne tage en faerge til Kowloon, hvilket vil sige at vi ankom lige ved siden af det hostel vi havde booket - perfekt.

En rigtig hygge dag.

PS: billeder kommer inden for de naeste par dage

Macao museumMacao museum
Macao museum

et super museum.
Claus i MacaoClaus i Macao
Claus i Macao

jeg fik sol i oejnene...
Happy streetHappy street
Happy street

her er flere scener til "Indiana Jones and the temple of doom" optaget. bare saa i ved det.
Gammelt tempelGammelt tempel
Gammelt tempel

Det siges at dette buddhistiske tempel laa paa macao foer portugiserne kom til macao i 1500-tallet.
Bilerne paa Macao Bilerne paa Macao
Bilerne paa Macao

bilerne paa Macao har alt muligt skrammel i forruden, dette er blot et eksempel
Lisboa casinoLisboa casino
Lisboa casino

Lisboa casino er ved at faa en storebror, denne enorme "guld" farvede bygning som ligner en blomst i en vase
Andre bygninger i det nye bydel paa MacaoAndre bygninger i det nye bydel paa Macao
Andre bygninger i det nye bydel paa Macao

der var mange vilde bygninger. bl.a. den trefarvede bygning som goer brug af tre af de fem aadelmetaller, nemlig guld, soelv og bronze. kviksoelv og platin har de vist glemt...

Tot: 0.114s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0555s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb