Sateisesta Vientianesta

Asia » Laos » West » Vientiane
October 9th 2006
Published: October 9th 2006

Vientianessa on vietetty viikonloppuna (ja vissiin jo muutamana paivana ennen sita) yhta tarkeimmista festivaaleista, johon liittyi myos merkittava melontakilpailu. Festivaali juhlistaa sadekauden loppua, mika vaikuttaa kuitenkin mielestani ehka hieman ennenaikaiselta... Koko viikonlopun on satanut ja tanaankin sade jatkuu niin, etta joudumme viettamaan aikaa sisatiloissa tietokoneiden aaressa. Sateen vuoksi olemme joutuneet jopa vaihtamaan kertaalleen hotellihuonetta, ja nytkin on huoneen lattialla kunnon vesilatakko. Laosissa ei talot ole kovinkaan sateenpitavia.

Kadut ovat olleet taynna myyntikojuja ja ihmisia. Todellista markkinatunnelmaa epavakaasta saasta huolimatta. Katujen varrella on myyty monenmoista rihkamaa ja kaikkea mahdollista purtavaa. Me intouduimme maistamaan uppopaistettuja toukkia. Eivat olleet mitenkaan erikoisia, mutta paastaan sentaan kehuskelemaan kavereille =) Lisaksi olemme ratkenneet vallan ryyppaamaan. Ostettiin 3,75 dl kokoinen vodkapullo ja juotiin sita kaksi iltaa - ei siis kovinkaan railakkaita ryyppajaisia.

Vientianessa ei ole muuten saatu mitaan suurempia aikaiseksi. Nahtavyyksista on paasty ainoastaan Patuxaille eli riemukaarelle asti. Useampana paivana on aiottu menna Laosin merkittavinta temppelia katsomaan, mutta ei ole vaan saatu aikaiseksi. Taitaa jaada kokonaan valiin. Ollaan oltu taalla nain pitkaan lahinna siksi, etta passimme ovat Vietnamin suuralhetystossa odottamassa viisumeja. Viisumit pitaisi olla valmiina tanaan illalla, joten toiveissa on paasta jatkamaan matkaa huomenissa. Seuraava kohde on Etela-Laosissa oleva Savannakhet.

Nakyma huoneen ikkunastaNakyma huoneen ikkunasta
Nakyma huoneen ikkunasta

...ei ihan niita kauneimpia maisemia.
Nakyma huoneen ikkunasta IINakyma huoneen ikkunasta II
Nakyma huoneen ikkunasta II

Tot: 0.102s; Tpl: 0.01s; cc: 23; qc: 88; dbt: 0.0736s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb