Tha Khaek, The Loop!!! 23 apr t/m 27 apr

Laos' flag
Asia » Laos » South » Tha Khaek
May 11th 2012
Published: May 12th 2012

Vanaf de 4000 islands zijn we naar Tha Khaek gegaan.

Hier hebben we twee motors/brommers (110CC) gehuurd om de " The Loop" te rijden! The Loop is een route van ongeveer 600km en onderweg kom je verschillende grotten tegen en als klap op de vuurpijl, de 7km lange grot (Tham Kong Lo).

De eerste dag waren we aan de late kant weg gegaan. Dit kwam omdat we nog kapot waren van de bus reis en we de brommer en een kaart nog moesten regelen. Maar eenmaal onderweg....... wat een super mooie omgeving overal bergen met prachtige uitzichten. De natuur in Laos is echt TOP! Erg veel mooie grotten gezien. Mijn favoriete grot moet ik de naam nog van opzoeken,(dus die naam houden jullie nog tegoed). Door deze grot werden we gegidst door een klein knaapje. Tof zoals hij als een speer over de rotsen en door het water heen ging, de hele grot rond!

De eeste dag zijn de wegen niet al te best maar daar hadden ze ons ook al voor gewaarschuwd. Lekker kunnen uitleven op de dirt road! Zelfs nog een keer de brommer van Victoria uit de modder moeten trekken omdat ze vast zat!
s'
HeavenHeavenHeaven

Motor+asfalt+bochten en ik = Heaven
Avonds aangekomen bij een erg leuk guesthouse waar meerdere reizigers waren die de Loop aan het rijden waren. Gezellige avond rond het kampvuur gehad met natuurlijk LaoLao! Volgende dag weer een flink stuk gereden en super genoten!
Voor mij een ultiem vrijheids gevoel! Voelde mij echt een reiziger zonder doel!
Die ochtend een keer vroeg op want de vorige dag hadden we het gered tot de grot Tham Kong Lo.

Toen was het zover met een boot de 7km lange grot door, echt super vet! Was weer erg blij met mijn goede zaklamp! (thanks ief gebruik hem erg vaak!!) Na de boottocht nog een lekkere duik genomen in het koude water om vervolgens weer op de brommer terug te gaan naar Tha Khaek. Aangekomen gesloopt maar erg voldaan!
Een super mooie ervaring om zo het land te verkennen!!

Voor de mensen uit laos zijn de grotten een heilige plek, dit omdat er veel mensen tijdens de Vietnam oorlog hier onderdak hebben gevonden. Onvoorstel hoeveel mensen soms in een grot zaten.

Zonder kleerscheuren "The Loop" voltooid! (en dat kunnen niet veel mensen zeggen....)

Tot: 0.079s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 50; dbt: 0.0529s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb