Prodloužení víz


Advertisement
Laos' flag
Asia » Laos » South » Savannakhet
February 17th 2014
Published: July 12th 2017
Edit Blog Post

Geo: 16.4958, 105.756

Dnes nám končí platnost víz a tak s tím musíme něco udělat. Marťa si je jede prodloužit do Salavanu a já jdu zkusit možnost prodloužení tady. Pokud to neůjde, udělám si výlet do Thajska a zpět a koupím nová víza. Po čase snídaní tedy vyrážím na místní provinční úřad. Nacházím ho poměrně snadno. U informací se ptám na víza a slečna mě odvádí ke dveřím nad nimiž je napsáno "Passports". Ptám se tedy zde. Po chvilce vysvětlování a ukazování mých víz, jim došlo, že je chci prodloužit a tak mě posílají na policejní stanici na imigrační. Vzhledem k tomu, že jsem již měl čas si město projít, vím kam mám jet. Po cestě ještě potkávám imigrační při převozu do Thajska. Zkouším to tedy zde, ale bohůžel. Pokračuji tedy na policejní stanici. Motorku parkuji na parkovišti proi motorky, za které chtějí 2000kip. Bohůžel mám jen 50000kip bankovky, tak mě posílají bez placení. Ptám se hned u brány a posílají mě do nějaké budovy. Když procházím kolem nějakých kanceláří, vybíhá za mnou nějaká žena a ptá se, laosky, co potřebuji. Vysvětluji co potřebuji načež mě posílá na hranice, že tady to možné není. Po chvíli dohadování naštěstí přichází opět onen týpek, který mě už jednou poslal do budovy dále a opět ukazuje tím směrem. Kašlu tedy na ženštinu a jdu se podívat o 20m dále, kde překvapivě nacházím několik okýnek a nad jedním z nich velkým písmem napsáno "Passport - Visa Extension". Super, opravdu je zde prodlužují. Vše domluveno, trocha rozčilování nad cenou a nad dobou, kterou potřebují aby sehnali podpis nadřízeného, ale mám to a to je hlavní. Vracím se do Chai Dee a pokračuje obvyklý pracovní den. Po zavření vyrážím na pivo do města. Asi po 50m narážím na skupinku týpků popíjejících pivo před barákem a divně na mě zírajících. Jakožto slušný člověk zdravím "Sabaidee" a oni odpovídají pozdravem a otázkou, zda se nechci přidat. No, pomyslím si, přeci nebudu pít sám 😊. Usedám tedy mezi ně a nechávám se hostit. Nakonec to byly čtyři prémiové LaoBeer a polévka. Střeva a tuk jsem s díky odmítl. Bylo to ale moc příjemné. Kluci byli stejně staří a docela jsme si sedli. Jeden mluvil docela dobře, byl to místní učitel, a ostatní se trochu snažili. Usínalo se jedna báseň 😊

Advertisement



Tot: 0.042s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 18; dbt: 0.0266s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb