Chillen in Tadlo

Asia » Laos » South » Pakxe
November 23rd 2006
Published: November 23rd 2006

Wat PhuWat PhuWat Phu

Wat Phu tempel, op de berg, gezien na een fikse klim op een hoge trap.
Op onze laatste dag in Vientiane hebben Rob en ik een fietstocht gemaakt. Dit was erg leuk! We zijn een stuk langs de Mekong gefietst en toen we eenmaal de stad uitwaren was het geweldig! We hebben in een soort restaurant gegeten waar de mensen geen engels spraken dus kregen we maar wat voorgeschoteld en dat was erg lekker (er dreven alleen wel rare balletjes in onze noedelsoep). Daarna nog wat gedronken bij een grappig oud mannetje dat wel 4 talen sprak (maar dan moet je niet vragen hoe hahahah) Zelfs spaans alleen begreep ik hem niet zo goed, want aziaten spreken de 'r' nooit uit. Het was een geweldige fietstocht en we hebben echt alleen maar aardige mensen ontmoet!

's Avonds was het tijd voor onze grote busreis naar Pakse. We hadden echt een onwijs foute bus met hawaii-beschildering en veel lichtjes en mooie roze gordijntjes hahahah. De busreis was geweldig, om 20.30 vertrokken we en na een nachtje slapen (en 700 km) werden we om 06:00 uur wakker in Pakse.

Die middag hebben we een khmer-tempel bezocht die nog voor Angkor Wat is gebouwd. Het was een relatief klein complex, maar toch zeker de moeite waard! Het
Wat Phu, overzichtWat Phu, overzichtWat Phu, overzicht

Wat Phu tempel complex.
waren echt ruines, sommige stukken zagen eruit alsof ze elk moment uit elkaar konden vallen. Al met al was er een mooi tempelcomplex om te zien en was het een mooi voorproefje op Angkor Wat.

Tijdens het avondeten zat er een nederlands meisje in het restaurant en die had allemaal goede tips voor ons. Een daarvan was om een tripje te maken naar het Bolaven-plateau (dat wilden we zowiezo al doen) en dan ipv dezelfde dag terug een nachtje blijven slapen in een klein plaatsje bij de laatste waterval. Ze was zo enthousiast dat we besloten dat ook maar te doen.

De 2de dag in Pakse zijn we dus met een excursie meegegaan (georganiseerd door het guesthouse, maar het kostte wat moeite om ze zover te krijgen... hadden in eerste instantie namelijk te weinig deelnemers...). Een ritje naar een koffie- en thee plantage, diverse watervallen (waar we ook lekker hebben gezwommen, zie foto) en tenslotte het dorpje met gelijknamige waterval Tadlo.

In het dorpje Tadlo verbleven we in een harstikke gezellig guesthouse. We hadden een eigen bungalow ter beschikking, met een gedeelde badkamer. De eigenaar hield erg van jazzmuziek, dus de gehele dag had hij dan ook
Champasnak kayak team!Champasnak kayak team!Champasnak kayak team!

Chapasnakse jongentjes die de veerboot proberen bij te houden bij het oversteken van de Mekong rivier.
deze relaxte muziek in zijn bar/restaurantje aan staan! Erg fijn. Ook het eten was er goed.

De waterval van Tadlo hebben we natuurlijk aandachtig kunnen bestuderen in de twee dagen dat we er waren. Ook zijn we stroomopwaarts langs de rivier gaan lopen & hebben we lekker gezwommen in een rustiger gedeelte van de rivier. Overdag kan het hier namelijk toch nog vrij warm worden!!! (zeker wel 35 graden C).

Vanmorgen zijn we in Tadlo vroeg uit de veren getrokken om een olifantenrit te maken. We hoorden van andere reizigers dat dit een must was, dus hebben het gelijk maar geregeld! De olifanten waren goed verzorgd, en ook de verzorgers verzorgden ze goed (geen zwepen o.i.d.). De rit ging door het bos, door de rivier en ook nog door een klein dorpje heen. Was erg gevarieerd, en dus leuk! Eenmaal terug bij de guesthouse, hebben we ontbeten met een lekkere pannenkoek!

Na een middagje chillen in het water van Tadlo, zijn we opgehaald door ons guesthouse in Pakse. Eenmaal in Pakse zijn we lekker Chicken Tandori gaan eten bij de Indiaan. Voor twee personen waren we incl. drinken 6 dollar kwijt.... Dat is nog eens uit eten
Waterval op het Bolaven-plateauWaterval op het Bolaven-plateauWaterval op het Bolaven-plateau

Lekker gezwommen onderaan de waterval! Stroming & luchtstroom was zo sterk dat je bijna niet bij de waterval zelf kon komen. (wel leuk!)
gaan!

Nouja, dit is onze laaste dag in Laos. Morgenochtend vroeg vertrekt onze vlucht vanuit Pakse naar Siem Reap (Cambodia, vertrek: 08:00u.) We vliegen met Laos-airlines! Spannend!

Tot in Cambodia! Groeten, Femke en Rob.

Femke en Rob op n olifantFemke en Rob op n olifant
Femke en Rob op n olifant

Femke en Rob maken een leuk ritje op een olifant!

23rd November 2006

olifantenmannetje!!!!
Ha lieve vakantiegangers, echt superleuk, die foto van jullie op een olifant; zo te zien is het een mannetje! Gelukkig gaat het allemaal lekker met jullie, wat een belevenissen, worden jullie er niet moe van?! Goede vlucht morgenvroeg en dan horen we wel verder vanuit Cambodja. Thuis alles okay, liefs, Birgit en Cees.
24th November 2006

wat een superverhalen!!!!
Lieve Femke en Rob, Ik heb net al jullie verhalen eens doorgelezen, wat een geweldige vakantie hebben jullie!!! Mooie foto's van watervallen, historische gebouwen en natuur, allemaal zelf gemaakt?? Ik heb ooit eens met Miranda een opdracht gemaakt over de plaatsen die jullie nu zo'n beetje bezocht hebben, echt grappig om al die namen nu te horen! Heel veel plezier in Cambodia! Liefs Wilga ps. heb hier op de afdeling wat meer mensen zo ver gekregen om ook theezakjeslabeltjes te sparen!! ;)
24th November 2006

He broetje en zijn vriendinnetje
He luitjes, wat een avonturen maken jullie mee. Zo tocht op een olifant, allemaal rare gerechtjes in de meest aparte restaurantjes. Geweldig. En dan nu op naar jullie laaste land van bestemming, niet? Nou, voorzichtig met het vliegtuig en geniet er vooral van..als ik terug ben wil ik ook al jullie foto´s zien, dus blijf ze vooral maken! Groetjes Merel

Tot: 0.066s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 48; dbt: 0.0374s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb