114.den - Vang Vien, Phonsavan


Advertisement
Laos' flag
Asia » Laos » East » Phonsavan
December 29th 2012
Published: April 7th 2013
Edit Blog Post

Rano som vypadol uz o 7/45,dal tuniakovu bagetu a cakal na odvoz. Mal byt o 8/30,dosol klasicky z meskanim,teda o 9/00. Najskor vyzdvihli ludi do Liang Prabang, potom Vientianem a nakonec konecne moja destinacia. Tuk tuk bol napraskany. Cakal tam aj jeden nemec s kupenou dievcinou,hruza teda.

Na bus stanici sme presadli do minivanov. Boli tu dva. Ja som vyfasoval minivan s pomalym vodicom a starsou osadkou, laosania,korejec,anglani. Jeden anglan vystupil v 3/4 cesty.

Cesta hruza,samy vymol,neskor pribudlo stupanie a same serpentiny. Obed pauza bola uz po 1,5 hod. Som sa konecne mohol poriadne natiahnut,bo som sedel vzadu. Najhorsie na tom sedeni bolo,ze sem dnu prenikali vyfukove plyny. Som bol trochu priotraveny.

Dalsia pauza bola na kopci. To som s radostou vyuzil a vyprazdnil mechur.

Okolie bolo famozne,neskutocne krasne hory,dedinky popri ceste,policka. Vacsina domov stala na svahu,boli postavene na koloch,vsetko drevenne ale obcas sa nasli aj murovane so super fasadami. Ludia na polickach zbierali urodu,neaku travu,potom co ostalo tak to zapalovali.

Po 6 hodinacha sme konecne dorazili do Phonsavanu. Vysadili nas skoro v centre,na stanici minivanov. Vybral som sa na vychod pohladat neaku strechu nad hlavu. Prve ubytko za 80kk,dalsie za 60kk,tu konecne zjednavali a dali na 40kk. Len to ma hacik,neni tu elektrina,ale neva,noc tu vydrzim. Zajta pojdem nocnym busom do hlavneho mesta Lasou, Vientiane.

Po ubytku som siel jest do odporucanej restiky vedla podniku s nazvom Krater. Dal som si latna chicken s ryzou. Dostal som k tomu pohar caju a mini polievku. Konecne poriadne jedlo za slusnu cenu.

Po jedle som robil mensi prieskum busu na zajtra a cien motoriek. Zastavil som sa v garden,velky plac kde boli kolotoce a obchodiky. Bola tu kopa dievcat v kroji. Tie hadzali tenisovu lopticku chalanom co drzali dazniky. Vyznam neviem ale robilo to tu fakt kopa ludi.

V ulicke do garden som nasiel motorku za 60kk,bus za 140kk o 18/40 a zamenil som si tu aj 40 euro za 400kk. Zrejme tu zajtra vezmem motorku aj bus. Bus o 20/00 stoji 160kk. Ale busy este preverim zajtra na bus stanici. Ak by som zobral ten skorsi bus tak v cielovej stanici by som mal byt uz okolo 4/00,ale neva,dako sa tam pomotam.

Zastavil som sa v miestnom obchodiku,kupil som ako suvenir domov miestny caj,hadam prezije cestu. V obchode robi laosanka co dlhodobo studovala v San franciscu,no ale nakoniec sa z USA vratila nazad a ma tu obchod. Ja osobne by som sa do takejto diery veru nevratil.

Na ubytku fakt ta eletika neni,no nist tak som sa este raz vybral do mesta. teda skor dediny,je tu len jedna hlavna cesta a par miniuliciek.

Na veceru som si omylom objednal spagety s kur.masom, Miesto spagiet vsak boli len obycajne nudle,podobne tim ,ktore su v inst.nudliach. Inak bolo to dost stiplave. na miestnom trhu som si kupil 2 gulicky. Jedna bola cesto obalee v niecom sladkom,druha bola zasa plnena niecim sladkym. Bolo to fajn. Kupil som si este jablka a oriesky. Pri jablkach mensi problem. Predavacka moc nevedela ang. Som myslel ,ze za 10kk mi dava 0,7kg jablk a 0,5kg mandariniek ale za mandarinky chcela dalsich 10kk. No mensie nedorozumenie teda. Zobral som teda len 5 jablk. Este som chcel kupit cigarety,podla cecha z tadla stoja 3kk,ale vsade kde som sa pytal stoja 4kk.Dockam do posledneho mesta,mozno tam budu za taku cenu. Furt nemam ziadne suveniry z tejto krajiny.

V meste som este kukol volaky mini film o detoch co stupili na bomby,ktore su tu v hojnom pocte rozsiate. Nic moc film. Neskor som si vsimol,ze vedla premietaju aj filmy o vojne,ale uz bolo neskoro,hadam zajtra daky film stihnem.

Elelktrina na ubytku nakonec nabehla o 19/00,takze dalsie nepochopenie starej recepcnej.

Po dlhej dobe opat crevne problemy,len nevim ,z ktorej restiky. Som bol v dvoch,ta lacna bola uz vecer zavreta tak som testoval inu.

naklady

ubytko vang vien 4x - 120kk
nakup - 22kk
latna chicken - 10kk
ubytko - 40kk
2x gulicky - 2kk
spagety s kur.masom - 15kk
jablka 5ks - 10kk
tuniakova bageta - 10kk
oriesky - 10kk
vymena 40euro = 400kk

fotky
http://min.us/mbuKf6TJ7cE02n

Advertisement



Tot: 0.493s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 47; dbt: 0.2852s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb