Miyajima eiland

Asia » Japan
May 20th 2015
Published: July 30th 2017

Geo: 34.2966, 132.321

In de voormiddag verlieten we Kyoto definitief per Shinkansen. We zijn nu al geoefende treinsreizigers geworden en het gaat allemaal heel vlot, vooral ( en ik weet dat ik in herhaling val) door de altijd stipt rijdende treinen.

Na de trein, nog een veerboot naar Miyajima. Miyajima is een eiland dat in zee ligt voor de kust van Hiroshima. Hier hadden we een Ryokan geboekt voor twee nachten : Kuryado Iroha. Een ryokan is een Japans huis waar je kan overnachten en eten. Deze Ryokan is pure luxe, de kamer is heel mooi, typisch Japans en door de venster zien we de famueze Tori (shinto poort) waar dit eiland beroemd voor is. Verder is her half pension en het eerste tien gangen dinner vandaag was al super.

In de namiddag hebben we eerst met de kabelbaan, daarna verder te voet Mt Misen beklommen. Mt Misen samen met Itsukushima shrine en de bekende poort is UNESCO werelderfgoed.

De poort van het Isukushima heiligdom lijkt te drijven in het water bij hoogtij en bij laagtij kan je er naar toe wandelen. Na onze fikse wandeling, hebben we via het strand gewandeld naar de poort nu het laagtij was.

's Avonds is de poort verlicht en dat reflecteerd natuurlijk mooi in de zee.
We vinden het hier fantastish, mooi weer , gezonde zeelucht, prachtige ryokan en lekker eten.

Tot: 0.091s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 41; dbt: 0.0466s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb