shirahama - Japan

June 10th 2007
Published: June 10th 2007

Shirahama

english summary: we had enough of the cities so fo us to enjoy Kyoto later on, we needed to go to the beach for one day.. ; ) There's some diving in Shirahama, but we were too late so we just cycled along the coast and stayed on the beach. The region is famous for its onsen, but they are all seperated male-female. On the way back to Kyoto we stopped at Wakayama castle.

Onze laatste JR-dag, oftewel de laatste dag dat onze onbeperkt-reizen-door-Japan-pas geldig was. we hadden de dag ervoor al zitten fantaseren om de nachttrein helemaal naar het noorden te nemen en vandaag terug maar uiteindelijk toch maar in Kyushu province gebleven. wel naar het zuiden, Shirahama. even een stranddagje meepakken (alweer zo lang geleden haha) na al die steden en tempels van de laatste dagen.
We huren fietsen en fietsen langs de kustlijn, langs kliffen en stranden. Op een mooi uitzichtpunt op een klif staat een bordje met een dringend verzoek aan zelfmoordpogers om hun besluit te heroverwegen en eerst een hulplijn te bellen.
We wilden hier ook onsen, hier in overvloed aanwezig maar weer allemaal man-vrouw gescheiden helaas. Er is ook een wrakduik in de buurt maar de duikboten van beide duikscholen zijn net uitgevaren. helaas.
Het strand is wel mooi en ondanks dat het nog geen officieel strandseizoen is (ja, voor alles is een seizoen in japan), is het toch al druk.
Op de terugweg stappen we uit in Wakayama en bezoeken we daar nog een kasteel en eten we een heerlijke banaan-aardbei-met-vanille-ijs-en-chocoladesaus wrap, mmmmm, thuis ook eens proberen (wordt veel proberen thuis trouwens).
's Avonds slapen we in Kyoto, waar we de komende drie dagen zijn.

shirahamashirahama
shirahama

vissen met de helm op, je weet nooit wat je tegenkomt..

Wakayama castle

Tot: 0.245s; Tpl: 0.011s; cc: 30; qc: 144; dbt: 0.1431s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb