Nara - Japan

Asia » Japan » Nara » Nara
June 9th 2007
Published: June 9th 2007

Nara

Nara is, like Kumamoto, another city from where the emperor once ruled the country and therefore was the capital of japan. so another bunch of temples. you can visit the city on foot or hire a bike.

Vanochtend twijfelen we nog altijd over hoe we onze laatste dagen JR railpass gaan besteden. Vandaag dan eerst maar Nara bezoeken en ondertussen wat informatie inwinnen over andere plaatsen.

Nara is van de 4e tot de 7e eeuw na chr hoofdstad van het keizerrijk geweest en dus staan er nog een heel aantal tempels uit die tijd. De tempels zijn veelal van hout dus in de afgelopen eeuwen allemaal wel een keer afgefikt maar wel steeds in dezelfde stijl weer herbouwd.
de stad is goed te voet te verkennen. Vanaf Nigatsu-do, op een heuvel gelegen, had je mooi uitzicht over destad. De Nio-guardians (in de 13e eeuw geplaatst) oa bij de Toddi-ji tempel waren heel bijzonder.
Onderweg worden we geinterviewd door japanse schoolkinderen die voor de engelse les met toeristen moeten praten.
de schoolkinderen lieten ook allemaal hun toekomst voorspellen door fortunetellers.
Als lunch eten we de locale dish: pannekoek met noodles, goenten en een soort stroop en peterselie erover heen. erg lekker. ze kwamen het op een bakplaat aan onze tafel klaarmaken.

er waren ook overal lekkere bakery's dus als je de sushi zat bent, zoals willem, dan is dit een goede tweede keuze.
Op de terugweg, richting Kyoto, hebben we de hele weg met een Japanse docent gepraat over het keizerrijk, de geschiedenis en cultuur van japan.

NaraNara
Nara

jahoor 7 fotos van de pannenkoek, het is weer duidelijk wat voor willem de highlight was...

Tot: 0.235s; Tpl: 0.013s; cc: 36; qc: 143; dbt: 0.13s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb