Laatste dag Tokyo & verplaatsing naar Mt. Fuji


Advertisement
Japan's flag
Asia » Japan » Tokyo
November 6th 2012
Published: November 7th 2012
Edit Blog Post

De laatste dag in Tokio zat het weer niet bepaald mee. Ik was ook wat stijf en moe van mijn escapade in Kamakura de vorige dag en ik besloot het die dag dan ook rustig aan te doen.

In de late voormiddag was ik met een Amerikaan 'Jhonatan' naar het Koninklijk Paleis getrokken maar eenmaal aangekomen moesten we vaststellen dat het gesloten was. Het kon zijn dat het die dag een feestdag was, ik weet het nog steeds niet. We zijn dan maar de buitenkant afgelopen en aan de praat geraakt met een Japanner die meer dan 30 jaar in de Verenigde Staten had gewoond. In tegenstelling tot veel van zijn landgenoten sprak hij wel vloeiend engels en hij was ook gewoon een sympathieke kerel. We namen afscheid van hem en besloten nog wat verder rond te wandelen alvorens langzaam af te zakken naar het hostel waar we aankwamen rond de late namiddag. Misschien ben ik een dag te lang in Tokyo gebleven maar het voelde goed om eens een rustig dagje te hebben.

De volgende ochtend, op dinsdag 6 november ging in samen met de Amerikaan, die ik op het internet had leren kennen, naar Mt. Fuji. Deze heilige vulkaan/ berg is de hoogste van Japen. Het was die dag bijzonder slecht weer en het was niet zo leuk om met een zware rugzak een goede 2 km in de gietende regen te stappen tot aan het meto station. We moesten ook op tijd aan een ander station zijn om daar een bus te nemen naar het treinstation van Kawaguchiko. We waren op tijd maar ook maar net, want we zaten nog maar neer of de bus was al vertrokken. Onderweg nam ik zoals gewoonlijk enkele foto's.

Eenmaal aangekomen aan Kawaguchiko station moesten we nog een kwartiertje stappen naar ons Hostel. Door de lage bewolking en dichte mist onderweg was Mt. Fuji op geen enkel moment zichtbaar. Ik kon dan ook alleen maar hopen op beter weer de volgende dag. In de loop van de avond kwam ik nog in contact met de fijne Johanna, een jonge vrouw uit Duitsland met een internationaal tintje aan. Ze had net een stage achter de rug in Osaka gedurende 3 maanden, maakte haar bachelor af in Maastricht en ze praatte nederlands. Doordat ze hier enkel maanden had geleefd had ze ook een beter inzicht in de Japanners wat boeiend was en tot een beter inzicht van mijn kant leidde. Ik ben zelden snel onder de indruk van iemand maar ik kan alleen maar hopen nog zulke interessante personen tegen te komen. Dus Johanna, als je dit leest, niet alleen Japanners kunnen complimenten geven ;-)

Morgen staat de Mt. Fuji tour op het programma.


Additional photos below
Photos: 8, Displayed: 8


Advertisement



Tot: 0.04s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 23; dbt: 0.0225s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb