Dag 1 - Shinjuku

Asia » Japan » Tokyo » Shinjuku
April 4th 2009
Published: April 4th 2009

HotelutsiktHotelutsiktHotelutsikt

Utsikten fra hotellet. Viser byen om natten.
Dag 1

Vi ankom Narita flyplass rundt 9:30. Fra der av gikk vi igjennom passkontroll/tollen og tok et Tog til Shinjuku klokken 10:15. Turen tok rundt 1 en halv time og vi fikk sjekket inn på hotellet i tolv tiden. På hotellet var det bra service, altså. Alle var hyggelige, og vi fikk en person som tok bagasjen og viste oss til rommet.

Vi bestemte oss for å sove til klokken 3, altså rundt 2 timer..... Vi våknet 5 timer senere... Da var klokken rundt 7 om kvelden. Vi møtte opp med Kai i 8 tiden, når han kom med en buss fra flyplassen.

Kai gikk og la seg, mens vi bestemte oss for å endelig se oss rundt omkring i Shinjuku. Siden vi ikke hadde spist noe siden frokosten på flyet, lette vi først etter noe å spise. Det gikk ganske raskt å finne noe. Vi gikk inn på en liten koselige restaurant som hetta 'Toriyaki', som betyr grillet kylling (vi måtte begynne med noe trygt...).
Henning faila litt med å velge retter, så han spiste en bit med veldig mye svinefett og litt kjøtt, som var stekt på en pinne. Annet en det spiste han kylling tempura, som var kylling og ris som skulle spises med tørka sjøgras. Han spiste aldri sjøgraset... Eg spiste awesome kylling nudelsuppe og någen awesome grillet kylling vinger(done på rette måten, like, bedre en hjemma). Var pretty cheap og. Det var sånn at vi bestilte flere små retter, som var billige. Alt i alt betalte me rundt 1300 yen per pers, som er rundt 100 kr.

Etter det så så vi rundt omkring i selve shinjuke, og det skjedde veldig mye der. Enormt med folk fra alle veier, og flashy lights øve alt. Me fant og en arcade ( you know, spele maskiner som du betale for å bruke) med 6 etasjer og fullt av folk. Me fant flere slike arcader som var fullstatte av folk i alle aldre, og begge kjønn. Må sei det var ganske merkelig å se en 35ish årig mann i dress som lo når han vant en bamse-like thing...

Det var også mye annet å se. å observere livet i byet var spennende, og det virket som en veldig livlige by.

Anywho, klokkå er 2 her nå, og eg må nok legga meg. Ska opp klokken 7 imåren for å kunne nå en city tour greie. Glede meg til de andre dagene. Me har bare vore i Shinjuku nå, og bare det var awesome

Mata ne

Joakim (& Henning)

Tot: 0.067s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.0365s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb