Tokyo, deel 1

Japan's flag
Asia » Japan » Tokyo » Shibuya
November 1st 2012
Published: November 2nd 2012

Op donderdag ben ik in Tokyo zelf gebleven en ben ik in de late voormiddag naar het olympisch park geweest dat dienst gedaan heeft in de 1964 olympische zomerspelen. Net als alles hier in Tokyo is ook dit park mooi onderhouden en het park is ook druk bezocht door voornamelijk vrouwen met kinderen en vele joggers en fietsers.

Bij het rondkruieren zijn we daar op een 'food competition' gestoten. Daar kwamen vele bekende chefs uit Tokyo bij elkaar om gedurdende 10 dagen uit te maken wie er de beste is. Dat werd besloten aan de hand van het aantal verkochte kaartjes. Om ons niet te laten kennen en ook omdat het er allemaal ook wel lekker uitzag besloten we ook iets te proeven. Ik nam een portie noedels met een stukje kip en een ei. Vraag mij niet hoe het noemt maar het was zeer lekker.

Nadien zijn we naar het Shibuja kruispunt geweest dat veel wordt gebruikt in filmpjes over Tokyo en bekend staat als zeer druk. Nu dat viel overdag eigenlijk wel goed mee maar toen we rond 20.00 terugginggen ging het er daar een pak drukker aan toe. Wat te zien is op de foto's en filmpje (dat ik ooit hopelijk eens kan uploaden, de internet verbinding is hier heel traag maar gratis dus we klagen niet). Mijn duitse vriend had een tripod mee en nam enkele foto's met 'longtime exposere', het effect spreekt voor zich.

Tussenin zijn we naar het government district geweest en waar je gratis het government building binnenkan. Daar vind je op een van de bovenste verdiepingen een observatie niveau met een fantastisch uitzicht over het centrum van Tokyo en eens de zon onder ging was het zelfs mogelijk om vandaar Mt. Fuji te zien. Nadien zijn we nog iets gaan eten alvorens af te zakken naar het hostel.

Morgen volgt nog een dag Tokyo.

3rd November 2012

Hallo Sam.Zo te zien alles ok daar aan de andere kant van de wereld !Prachtige foto's >Leuk dat je al snel mensen hebt ontmoet om mee verder te trekken.Met deze blog kunnen we mee reizen al is het op afstand.Zoals je schreef in je eerste blog niet achterom kijken want hier (op het werk )mis je niets.Grts daar in het verre Japan en nog veel plezier take care .Marcel
4th November 2012

Hoi, hoi Sam, Precies toch goed gearriveerd en ne mooie start genomen zo te zien aan de pics.... Maar ge zijt het werk nog niet volledig vergeten zo te zien, lol... Want volgens mijn weten, rondkruieren ginder, ik wist niet dat ze daar ook zo bakskes hadden, hihi... Kuier er maar op los!!! En geniet!!!! Groetjes Kristel
7th November 2012

beroepsmisvorming
Dat komt van al die bakjes te doen als Teamleader ze :) Groeten aan den Eddy
4th November 2012
lekker !

picture food
concurrentie !

Tot: 0.134s; Tpl: 0.012s; cc: 19; qc: 68; dbt: 0.0683s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb