Aso San - Japan

Asia » Japan » Kanagawa » Kamakura
June 7th 2007
Published: June 7th 2007

Aso San Aso San Aso San

vulkaan in de buurt van Aso

Aso San - Japan

Asia » Japan » Kamakura By FemkeWillemtravels
June 7th 2007
Femke&Willem

aso san

Aso (verreweg de enige in Japan) is een vulkaan met een mooi turqoize blauw kratermeer, die je vanuit Kumamoto gemakkelijk als dagtripje kunt bezoeken.

Vanaf Kumamoto, waar we dus verbleven, zijn we in 1,5 uur op het aso treinstation. Vanaf daar nog een uur met de bus richting top en het laatste stukje met de kabelbaan. Je hoeft hem dus niet te beklimmen.
Op de top zagen we de dampen al opstijgen en roken we bijbehorende geur van rotte eieren al. Het kratermeer was prachtig van kleur. we lopen een rondje over de top en gaan dan terug per kabelbaan. De bussen gaan niet zo vaak dus om toch nog wat meer van het gebied te zien, gaan we liften. Dat gaat hier erg gemakkelijk.Vrijwel iedereen stopt voor je. we wandelen rond een tweede vulkaan, die veel weg heeft van de vulkanen van Paaseiland. Vanuit daar hebben we ook mooi uitzicht over het hele gebied. Terug naar station liften we weer.
;s Middags bekijken we Kumamoto (zie Kumamoto entry).

Aso San Aso San
Aso San

waar is het feest?

Tot: 0.239s; Tpl: 0.009s; cc: 36; qc: 143; dbt: 0.1344s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb